Laatste dagen :(.... - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Laatste dagen :(.... - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Laatste dagen :(....

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

08 Maart 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Daar ben ik weer voor de trouwe lezers :). Ik heb weer heel wat te vertellen dus ga er goed voor zitten!

Twee weekenden geleden leek zaterdag een prachtig zonnige dag te worden dus Loes, Fenna en ik gingen naar NY (ik was een beetje moe omdat ik in alle vroegte met Sanne in Beijing had geskypt :D). Uiteindelijk bleek het best wel koud te zijn, dus waren we iets te optimistisch gekleed maar hebben we wel mooie dingen gezien. We zijn door West Village gelopen en daarna naar het westen van Manhatton waar je een mooi uitzicht had over Brooklyn en waar een coole pier was. Daarna hadden we een lekker broodje gegeten, en toen zijn we toch maar weer gaan shoppen! De winkels hier zijn gewoon veel interessanter dan thuis, dus nu het nog kan moeten we er even extra vaak heen.

De dag daarna was het wel echt heel mooi weer en gingen we met een paar meiden naar the Bronx Zoo. Twee waren daar al, dus ik ging met Loes daarheen. The Bronz Zoo ligt dus in the Bronx (goh) en dat is dus best wel een ghetto wijk met alleeen maar donkere mensen, dus we voelden ons daar best wel heel erg blank met zn tweetjes, maar we hebben het overleeft! De dierentuin was heel erg mooi, alleen waren jammer genoeg veel dieren nog binnen omdat het te koud voor ze was. Na ons dierentuin bezoek zijn we weer naar het appartement van Lilli's oom gegaan om daar lekker te koken (en dus ook te eten) en om de Oscar's te kijken. Het was een zeer gezellig weekend met lekker weer :).

Doordeweeks niet zoveel boeiends...

Maar vrijdag was het de dag van de limousine party van Takeru (een Japanner die binnenkort weggaat). We moesten er even flink voor dokken, maar dat was het zeker waard. Het was echt heeel erg gaaf om met allemaal verschillende nationaliteiten in een Hummer Limo te zitten en keihard meezingen met allemaal bekende nummers. Af en toe wat Japans erdoor heen, maar dat was ook wel een leuke afwisseling. We hadden plas-stops op Times Square and onder the Brooklyn Bridge aan de kant van Brooklyn waar we een heel mooi uitzicht hadden over NY. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen om NY bij night te zien!

Die zaterdag waren we allemaal een beetje brakkie, dus zijn we lekker thuis gebleven. Die zondag was ik nog steeds moe, maar ik heb mezelf ertoe gezet om toch naar NY te gaan. Met Lilli zijn we door Canal Street (Chinatown) gelopen op zoek naar souvenirtjes, maar ik kon niks leuks/goedkoops/lichts vinden :(.... Ik was die dag niet helemaal in mn hum, maar toen ik de tas van mn leven had gekocht (ja mam, die had ik écht nodig) was ik weer blij :). 's Avonds hebben we gegeten bij the Three Boots waar we ook in 1 van de eerste weken hadden gegeten.

Woensdag was test-dag. Eerst was de EFCELT-test (ik zou niet weten wat het is, maar het was gratis en we krijgen er een certificaat voor) en die was echt belachelijk simpel en daarna was de departure test die ook behoorlijk makkelijk was dus ik voelde me vrij geniaal daarna :D. Toen hadden we 1 uurtje test en daarna zijn we na veel gestress naar beneden gescheurd met de taxi en hebben we op het nippertje de trein gehaald! Na een broodje op Grand Central en lijn 1 waren we bij Terminal 5; de plaats waar het concert van the Kooks plaats vond :D! Een geweldig coole band! De zanger ging echt helemaal uit zn dak met zn rare kippe dansje! De voorprogramma's waren ook echt super gaaf, dus het was weer een enorm coole avond! We gingen echt helemaal los!!!!

En toen was het vandaag, de dag voor onze spreek-toets van het Cambridge examen. Iedereen tript m lichtelijk hierover, maar het moet wel goed komen geloof ik :). En dan zaterdag CAMBRIDGE!!! Dat betekend 6 uur mn bedje uit om om 7 uur te beginnen aan een 7 uur durende toets met af en toe 10 minuten pauze. Jaja, dat doe ik voor mn lol. En omdat ik ook hier weer belachelijk veel voor betaald heb. Laten we hopen dat ik er wat aan heb in de toekomst! Ik weet niet zo goed hoe ik ervoor moet leren, dus ik doe maar niks denk ik :D.

Na Cambridge nog 1 weekje :(.... Er staat nog van alles op mn lijstje (en ook weer nieuwe dingen), dus die week zal wel vol zitten! Het gaat echt ongelofelijk raar worden om weer thuis te komen. Ik ga het campus leven hier echt ontzettend hard missen; alle culturen, alle mensen, het op-jezelf-wonen idee, en natuurlijk last but not least NEW YORK!!!! Ik wou dat er thuis ook een New York om de hoek was :(. Ik moet het maar doen met de skyline van Amersfoort. Maar dat betekend niet dat ik niet super blij ben om jullie weer bijna te zien :D!!!! Het is wel goed dat ik weer naar huis ga. Ik begin wel een klein tikkeltje genoeg te krijgen van sommige dingen hier. Ik zie een beetje op tegen het examen, de voorbereidingen voor mn vertrek en het alleen vliegen, maar als dat voorbij is dan wil waarschijnlijk weer heel graag dat het nog een keer kon! Dit was echt de ervaring van mn leven en ik zal het nooit meer vergeten!!

Waarschijnlijk komt er nog een berichtje voordat ik weer thuis ben, dus hou nog even je mail in de gaten :p.

xxxxxxxxxxxxxxx vanuit het momenteel zeer warme New York


  • 09 Maart 2012 - 06:55

    Lilian:

    geniet er nog van de laatste dagen daar en succes met je examen.
    leuk wat je allemaal hebt meegemaakt en nog moet meemaken, alleen naar huis reizen is niet leuk maar daar kom je wel overheen denk ik ;-)
    nog veel plezier
    gr Lilian

  • 09 Maart 2012 - 07:25

    Margriet:

    Lieve Jo, nog heel veel plezier deze laatste weken. Geniet er van! Kan niet wachten om al je verhalen in het echt te horen. Xx

  • 09 Maart 2012 - 10:35

    Sop:

    Lo!!
    Jaaa, de tijd gaat nu echt heel erg hard.. Je zit alweer een halfjaar in New York. Het afscheid gaat vast heel moeilijk worden, maar je hebt in ieder geval echt een top tijd daar gehad! :) En we gaan je ontvangst hier en je leven hier ook uiteraard zo leuk mogelijk maken, haha! Zelfs in Leusden kan dat.
    Geniet heeeel erg van je laatste weekje, doe alles wat je nog kan doen. Tot snel! XXXXXXXX

  • 09 Maart 2012 - 14:16

    Sanne:

    Ik mis je zooo lieve Jo! Dankjewel voor je lieve mail terug, ik ga je er zo eentje terugsturen! :) je verhaal is echt weer helemaal geweldig, ik kan me zooo voorstellen hoe dubbel het moet zijn om weer terug te moeten! Ik vind het echt super kut dat ik er niet bij kan zijn als je weer terugkomt, maaaar als ik terugben.. wauw dan ben ik zo blij! Dan zie ik ieeeedereen weer die ik deze 2 maanden moet missen, maar ook jouuu eindelijk weer!! :) lieve Jo, geniet van je laatste dagen, ik ga snel een mailtje terugsturen! dikke dikke dikke kus!

  • 09 Maart 2012 - 14:49

    Esther:

    Jooo!
    Het is nog steeds super leuk om je verhalen te lezen over je NY-leven :) Geniet nog van je laatste daagjes aan de andere kant van de oceaan !! Dikke kus

  • 09 Maart 2012 - 16:35

    Lianne:

    Joooooooooootje, dit wordt dan mijn op een na laatste berichtje voor jouw hier! wat een leuk verhaal weer hihi, goede afleiding voor het leren etc!! en ik ben blij dat je al bijna terug komt, wiehooee!! we gaan gewoon extra veel leuke dingen doen zodat je het hier hopelijk weer een beetje leuk gaat vinden haha! tot zondag de 18e, in real life!!! en geniet tot die tijd maar extra van alles daar! Dikke kus!!

  • 15 Maart 2012 - 10:33

    Sop:

    wieeeeeee, can't wait! 3 more days to go :)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Maart 2012 - 07:17

    Marja:

    hey meissie,

    het is weekend!!
    nog 2 nachtjes en je bent er weer.
    zal ik dan voor jou nu ook maar een appeltaartje bakken?

    dag liefste jongste dochter
    tot snel XXX M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 33919

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: