The land of smiles - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu The land of smiles - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

The land of smiles

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 November 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve lezers,

Hier mijn eerste blog vanuit het buitenland! Er is alweer ongelofelijk veel gebeurd in de afgelopen week, maar gelukkig heb ik het een beetje bij gehouden, anders zou ik nooit weten wat ik jullie allemaal moet vertellen. Het begon vorige week in Bangkok, Thailand, the land of smiles. De vlucht was soepel verlopen en eigenlijk best snel voorbij. Maar daar begon de echte uitdaging; de weg vinden in Bangkok. Het was gelijk 33 graden, onwijs druk en ik had een toch wel ietwat zware backpack; feest. Gelukkig was de metro/skytrain allemaal vrij duidelijk aangegeven. Het verkeer is echt bizar. Je wacht een moment af waarvan je denkt; nu is het niet heel extreem druk meer en dan ga je gewoon lopen en hopen dat het goed komt. Uiteindelijk was ik vrij snel bij mijn eerste hostel, Lub D: heel erg mooi, nieuw en netjes. Na een middagdutje ben ik de buurt gaan verkennen. Een buurt waar blijkbaar geen toeristen komen. Alles was raar en anders en iedereen kijkt je toch wel een beetje aan van; wat doe jij in dit deel. Er stonden gebouwen waar in NL zelfs een zwerver niet in zou gaan zitten als je m geld geeft, maar hier wordt dat gewoon bewoond. Overal zijn elektriciteitskabels en bijna ieder gebouw is niet echt goed bijgehouden qua verf. Maar dan opeens stap je een hoek om en is daar een super mooi tempel complex. Net geschilderd, goud in overvloed alles mooi. Best bizar contrast. Geen idee of ik overal wel mocht komen waar ik kwam, maar ja, ik kan het niet lezen.
De volgende dag ben ik meer naar het centrum gegaan en heb het tempelcomplex Wat Pho bezocht. Echt bizar mooi! Alles is zo groot, mooie kleuren, toffe architectuur en alles bedekt met goude spiegeltjes waar de zon op staat. The main atraction was een gigantisch grote gouden Boeda die op zijn zij ligt. Impressive! Zoveel goud. In de boekjes deden ze een beetje zo van; ga eerst even hierheen en dan door naar the Grand Palace, maar ik was hier al uren zoet en toen was de Grand Palace dicht. Verder heel wat kilometers afgelegd met door de stad lopen en toen weer naar mn hostel. Het wordt idioot snel donker, dus helaas moet ik al vrij snel steeds weer terug.
Bangkok is tof, maar ook heel druk, stinkend en overweldigend dus ik ging verder naar het eiland Koh Chang. Reizen is echt een avontuur. Je zoekt een bus, maar niemand verstaat meer dan 'Koh Chang', dus je hoopt maar dat je verder goed zit. Uiteindelijk zat ik in een busje en na 4.5u moest ik eruit. In the middle of nowhere. Daar zou een taxi komen voor het laatste stukje naar de boot. Je moet er maar op vertrouwen dat dat dan ook gebeurt. Maar goed, ik was er uiteindelijk. Ik had een hutje voor mezelf bij het strand. Het eiland heeft echt geweldige stranden, gewoon precies zoals op kaarten! Zo mooi. De dagen daarna heb ik dus vooral stranden bekeken. Op mijn laatste dag Koh Chang ben ik gaan snorkelen en o wat was dat weer mooi. Niet normaal! Zoveel vissen in zoveel kleurtjes en vormen. En koraal zo cool. De vissen zwemmen gewoon recht voor je neus.
De volgende dag moest ik vroeg op om met een busje naar Cambodia te gaan. Terwijl ik zat te wachten, kwamen er drie monniken voorbij die bij de buurvrouw eten kwamen vragen en daarna voor haar gingen zingen. Heel bijzonder om mee te maken! Eenmaal in het busje reden we nog langs olifanten (Koh Chang betekent eiland van de olifant), wat ook echt bizar was om te zien op de vroege ochtend. Na een hele dag busje in busje uit, visa regelen, over de grens lopen, Cambodiaanse karaoke kijken en nog meer zitten in de bus, kwam ik aan in Siem Reap. We werden gedropt in een of ander achteraf straatje waar allemaal mannetjes klaar stonden met hun tuktuks. Dat leek mij niet zo veilig. Uiteindelijk ben ik met een groepje jongens mee gegaan naar hun hostel. Terwijl ik dit type loopt er een meisje langs het internetcafe die ik gister heb ontmoet tijdens het spontane uitgaan met die groep. Grappig.
Alles is bizar goedkoop hier! Ze betalen met Riel maar vooral ook met Dollar, dus het gaat lekker door elkaar. 1 Dollar is 5000 Riel dus ik heb een dikke portemonnee. Ze hebben hier ook dikke matrassen, maar opgevuld met karton ofzo, dus ze zijn knetter hard. Ik heb gewoon blauwe plekken op mijn heupen. Het hostel waar ik nu zit, heeft gelukkig wel goede matrassen, dus ik heb lang uitgeslapen vandaag. Verder een beetje door de stad gelopen en marktjes af geweest. Morgen ga ik een fiets huren (1$ voor de hele dag) en dan naar Angkor Wat fietsen. Een enorm tempelcomplex (jaja alweer, maar dit keer een hele andere stijl) waar je je dagen kunt vermaken. Ik ben benieuwd!
Het hele backpackers leven is behoorlijk wennen, en alles steeds in je eentje bedenken en uitvoeren is niet altijd even leuk/makkelijk, maar alles wat je ziet is zo geweldig mooi en bijzonder! Ik probeer overal van te genieten (zoals iedereen steeds zegt haha) en ja, ik ben voorzichtig :)! Redelijk wel tenminste.

Kusjes en knuffels vanuit Cambodia

  • 04 November 2015 - 11:21

    Gosé:

    OMG Jooo! Het klinkt zo gaaf allemaal! Ik ben zooo jaloers.. Zo jaloers dat ik heb besloten dat ik volgend jaar (als het lukt met m'n studie) ook maar wil gaan reizen, haha! Ik kan niet wachten op je volgende verhaal. Als ik het lees, kan ik het allemaal zo voor me zien haha. Veel plezier nog moppie en genieteeeeen!
    Dikke knuffels Gos

  • 04 November 2015 - 11:54

    Lianne:

    Jaaa je eerste blog, super leuk om te lezen, het klinkt echt geweldig!! Ik vind het echt súper knap dat je dat allemaal durft, ik doe het je denk ik niet na! En je gaat sneeel, nu al in Cambodja!? Enjoy en ik kijk uit naar je volgende verhaal! Dikke kus

  • 04 November 2015 - 12:40

    Madelein:

    Leuk verhaal Jo! Wanneer komen de eerste foto's?
    X Mad

  • 04 November 2015 - 12:46

    Marja:

    Ik had net je verhalen gehoord over skype maar toch ook wel leuk om het zo te kunnen lezen.
    Ik vind het dapper hoor.Weet niet of ik echt jaloers ben. Weet wel zeker dat ik het niet ga doen, zeker niet in mijn eentje. Je bent een toppertje.XX

  • 04 November 2015 - 13:03

    Douwe:

    Wat beleef je allemaal mooie en spannende momenten. Mooi om te lezen en kijk uit (dubbele betekenis) naar het volgende verslag. Al een Boeddha gekregen want deze mag je niet voor jezelf kopen toch.....

  • 04 November 2015 - 18:11

    Nicole:

    Leuk verhaal jo! Super tof wat je allemaal meemaakt en wat heb je al veel gedaan! Ik ben trots op je, want het zal inderdaad niet altijd even gemakkelijk zijn, You go girl!!! Dikke kus

  • 04 November 2015 - 21:12

    Tess:

    Klinkt super goed allemaal jo! Heel tof. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Xx

  • 04 November 2015 - 22:49

    Yang :

    Ik heb dit met een echte jolien stemmetje gelezen! Haha heerluuuk. Vind t super tof allemaal jo x

  • 05 November 2015 - 13:46

    Soof:

    Heee wereldreizigster,

    Wauw man. T is echt niet voor te stellen hoe jouw leventje daar is terwijl wij hier in de reten zitten hehe. Maar t klinkt allemaal zo tof, overweldigend en ook best heel spannend! Vindt heel knap dat je dit doet, you goooo girl!! Snap dat het alles alleen doen en regelen niet tijd chill is maar t went vast snel of je komt natuurlijk mensen tegen :) jij kan dit in ieder geval!
    Geniet er van en hou ons op de hoogte.
    Veel liefs xxxx

  • 06 November 2015 - 09:24

    Laetitia :

    Jo,
    dit is zo tof!! Ik had de helft al wel meegekregen, maar het is leuk om het in zo'n verhaal te lezen. Ik zie het allemaal helemaal voor me!Het lijkt me inderdaad gek en soms best lastig om alles in je eentje te moeten beslissen en doen, maar gelukkig ben je nu al wat mensen tegengekomen, en dat gaat vast nog heel vaak gebeuren! Goed dat je van alles geniet - en nog beter dat ik je al één keer heb horen zeggen dat iets je toch niet zo veilig leek en je daarom maar iets anders bent gaan doen, haha. Ik ben trots op je!!
    Dikke knuffel!

  • 06 November 2015 - 20:27

    Lia Timmer :

    Ha Jolien,.. Wat een belevenissen heb je al meegemaakt..
    Leuk om te lezen!
    Geniet ervan... En laat ons vooral lekker meegenieten!!

  • 09 November 2015 - 17:28

    Pandaaa:

    Jaaa eindelijk tijd om ook te reageren!! Bizar om te bedenken dat je nu in zo'n andere wereld bent!! (Side note: het is hier half zes en het regent en het is al donker :O). Super leuk om al je ervaringen te lezen. Je bent eigenlijk pas net weg voor mijn gevoel, maar je hebt al zo veel meegemaakt! Heb je nog wel tijdsbesef? Ik kan niet wachten om op te komen zoeken!! Ben ook benieuwd wat je nou van Angkor Wat vond - maar dat zullen we in je volgende blog vast gaan lezen :) Nou Jo, blijf vooral lekker veel foto's maken (ook met jou erop) en ik ben benieuwd wat voor tofs je nog meer gaat doen :) Enjoy to the max, en snel skypen!! LIEFSSS

  • 25 November 2015 - 16:36

    Onnora:

    Hoi Jo

    ben blij dat wij ook daar in de omgeving zijn geweest, daardoor hebben wij goed beeld bij wat je allemaal verteld. Prachtig zijn de tempels daar en hoe leuk is het om de hele dag te kijken wat er op straat gebeurd, fantastisch al die mensen, kleuren en vooral de geuren. Genieten maar. Niet net als wij in een overstroming terecht komen, kost heel veel tijd en vooral het thuisfront maakt zich dan zo ongerust.

    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 33915

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: