E-mazing Ecuador - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu E-mazing Ecuador - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

E-mazing Ecuador

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

16 Februari 2019 | Ecuador, Galapagos Islands

Hallo vrienden en familie!

Met deze blog zal ik jullie meenemen door Ecuador! Veel mensen slaan dit land over in hun reis, maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom?! Want jeetje, wat hebben we weer mooie dingen gezien!

We kwamen aan in het stadje Cuenca, waar we verbleven in een onwijs mooi hostel, maar ook de stad zelf is leuk om te zien! We hebben het weekend vooral gevuld met eten en koffie drinken (ja mama, ik drink nu koffie én ik eet vis!). We hebben de snelle WiFi van het hostel gebruikt om tickets te boeken naar de Galapagos eilanden!! Het was altijd een kleine droom van mij om hierheen te gaan, maar het is vrij duur, dus ik had altijd gedacht dat ik het niet zou doen, maar twee dagen later zaten we in het vliegtuig!
De Galapagos eilanden zijn ontstaan door vulkaanuitbarstingen van weet ik hoeveel jaar geleden, dus een groot deel is alleen maar lavasteen. Dit was dan ook het eerste wat we zagen bij aankomst.. nog niet zo héél erg onder de indruk. Maar al snel zagen we waar we voor kwamen: allemaal dieren! Op dag 1 alleen al zagen we (heel veel) zeeleeuwen, zeeleguanen, gigantische schildpadden, zeeschildpadden, baby haaien, roggen, pelikanen en dé blue footed booby (vogel); de spirit animal van de Galapagos. We hadden een mooie snorkel tour geboekt waarbij we weer gigantische zeeschildpadden zagen, een zeepaardje, arend roggen en heel veel rifhaaien! Álle dieren zijn er gewoon echt in overvloed, heel bijzonder! In totaal zijn we naar drie eilanden geweest (van de 4 die je er mag bezoeken) en alles was leuk! Onderweg van het ene naar het andere eiland zagen we nog een hele club springende dolfijnen! Het weer zat niet altijd mee, maar we hebben zóveel kunnen zien, met als absoluut hoogtepunt de hamerhaai!! Bij een eenzame rots midden in de zee ging ik duiken en zodra ik goed en wel onder was, kwam er een hele school hamerhaaien voorbij! Zo tof! Ook nog andere soorten haaien, manta roggen, zeehonden en heel veel visjes. De Galapagos was duur, maar het was het meer dan waard :). Ik ben heel erg blij dat we toch hebben besloten te gaan!
Om de overgang niet al te heftig te maken, zijn we op het vasteland van Ecuador weer even een paar dagen op het strand gaan liggen van Montañita. Heel leuk, maar we hadden al zoveel strand gehad, dat twee dagen wel genoeg was. Dan naar het andere uiterste, de ‘jungle’/nevelwoud van Baños! Super leuk dorp en een hele mooie omgeving, die we hebben bekeken van een hele hoge schommel, vanaf de mountainbike en vanaf een raft in een wilde rivier! Heel veel bergen, bos (met nevel/wolken) en watervallen. Ook zijn we nog met een badmuts op tussen allemaal oude mannetjes in de hotspring gaan zitten. Onaangenaam warm, maar weer een grappige bezigheid.
We hebben nog een dagtripje gemaakt naar het kratermeer Quilotoa (ook heel mooi!) voordat we aankwamen in Quito. De stad zelf was een beetje stom (vooral heel veel te groot), maar van hieruit kon je naar een gigantische markt met souveniertjes, waar ik mij heel sterk heb gehouden en alleen een kussenhoes heb gekocht! We zijn vanuit Quito nog een paar dagen naar het schattige dorpje Mindo geweest, die ook weer een beetje in de jungle ligt. Hier hebben we weer heel veel watervallen bezocht en zijn we op een band de rivier afgeslingerd! Heel leuk! Ook zijn we een dagje naar de Cotopaxi vulkaan geweest, maar het was zo bewolkt dat we m niet konden zien. De buschauffeur op de weg terug heeft nog een huwelijksaanzoek gedaan, maar die heb ik toch maar afgeslagen. Ik zou liever trouwen met de man van de receptie… jeetje wat een mooie mannen hier af en toe… na een saai tripje naar de evenaar gingen we dan toch Quito verlaten, en daarmee ook Ecuador.

Deze weken zijn voorbij gevlogen! Maar het was weer een prachtig land met de Galapagos als hoogtepunt! Ik weet niet of het komt door mijn ervaringen van de afgelopen maanden, of doordat het Spaans hier gewoon makkelijker is, maar ik kan mij bijzonder goed redden met de taal! Is school toch nog ergens goed voor. Ook zijn de mensen weer super lief, dus of ze je nou begrijpen of niet, ze willen altijd wel helpen!

Inmiddels heb ik de levensgevaarlijke grensovergang naar Colombia overleefd, maar deze avonturen volgen weer in een volgend verhaal!

Hasta luegoooooo,
X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 33902

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: