Niks, niks en dan BOSTON! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Niks, niks en dan BOSTON! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Niks, niks en dan BOSTON!

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Januari 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Daar ben ik weer! Het is weer een tijdje verder maar ik geloof dat jullie blij mogen zijn; ik hoor hier mensen zeggen dat hun laatste blog in oktober was :).

In de afgelopen drie weken waren er veel feestjes maar daar tegenover stond ook wel veel schoolwerk! Na de vakantie ben ik met de Cambridge voorbereidingslessen begonnen (had ik dat al verteld?) en daar moet toch wel heel wat meer voor gebeuren dan de simpele engels lesjes die ik daarvoor had. Iedere dag zit ik toch wel ongeveer een uur aan mn huiswerk en als er een essay reproduceert moet worden dan wil het nog wel eens langer duren. Na zo'n 10 maanden niks doen is dat best wel een hele verandering.

De hoogte puntjes (of diepte puntjes) van de afgelopen weken waren ten eerste dat om 2 uur 's nachts het brandalarm afging, dus wij weer met zn alle naar buiten in onze pyjamaatjes terwijl het keihard aan het vriezen was! Uiteindelijk zijn we maar in een ander gebouw gaan zitten totdat we weer terug mochten. De hele mikmak was gekomen; politie,ambulance en 3 brandweren maar er was natuurlijk weer niks aan de hand. De volgende happening die ook zorgde voor een heerlijke nacht was SNEEUW. Er was net daarvoor een nieuwe lading Brazilianen aan gekomen die helemaal uit hun dak gingen (tot diep in de nacht). Ik lag op mn bedje iets te doen op mijn laptop en ik dacht; wat hoor ik nou allemaal buiten? Dus ik keek door de daanseflex naar buiten en daar zag ik allemaal hispanics losgaan in de sneeuw. Het is hier zooo mooi als he sneeuwt! Als je vanaf boven het dorp bekijkt zijn het net allemaal van die kleine huisjes die je kan sparen voor kerst :D! We zijn lekker door de sneeuw naar beneden gelopen om te eten bij Sweet Grass. Jam.

Maar het echte hoogtepunt was afgelopen weekend! Ik was al drie weekenden niet meer naar NY geweest om geld te sparen voor BOSTON! Vrijdagochtend zijn we in alle vroegte vertrokken om om 2.30 aan te komen in Boston met Kathi & Lilli (Duits), Valentine & Charles (Frans), Loes, Fenna, Anneline & ik (Nederlands. Goh.). Die dag regende het keihard maar we zijn als echte die-hards toch gewoon naar buiten gegaan naar het park 'Boston Common', het schattige wijkje Beacon Hill en andere straatjes. We waren heel erg moe van het vroege opstaan en het vele lopen dus rond 9 uur zijn we weer naar ons prachtige (lees: oubollige) hotel gegaan om lekker een filmpje te kijken en vroeg te gaan slapen.

De volgende dag zijn we rond 10.30 weer op stap gegaan. We gingen eerst met de metro naar Harvard, een hele mooie universiteit voor rijke kindjes. Je had zeg maar Harvard Yard, dat was een groot gebied vol met allemaal mooie oude gebouwen die dienen als studentenhuis of als universiteitsgebouw. Ik zag me er al helemaal studeren! Het is zo mooi. Wel stom met al die toeristen. En ik heb niet genoeg centjes :(. Boston ligt in de staat Massachusetts en daar hoef je geen tax te betalen over kleding, dus hebben we allemaal een (alsnog best wel dure) Harvard trui (of in mijn geval trainingsbroek) gekocht zodat we kunnen doen alsof we er ook studeren :). Na nog een beetje te hebben rondgelopen op Harvard Square zijn we weer terug gegaan naar Boston centrum. We waren verkeerd uitgestapt dus moesten we heeel ver lopen vonden sommigen dus die zijn met de metro gegaan. Maar de andere helft (+me) dacht; we zijn hier nu dus dan wil ik het zien ook en niet de metro. En op de kaart leek het ver, maar Boston is dus echt heel erg klein. We waren uiteindelijk in een half uur van randje Boston naar het centrum gelopen. Dat moet je in NY niet proberen. We liepen door Chinatown die echt veel leuker was daar dan in NY en daarna kwamen we door dé winkelstraat die heel erg gezellig was. Boston heeft veel meer iets Europees, is minder gehaast en zeker minder toeristisch. Het was wel fijn om weer eens in een was rustigere omgeving te zijn, en we merkten dat we best wel gewend zijn aan al die drukte. We liepen bijvoorbeeld door het park en toen zei iemand; er is hier bijna niemand. En toen bedachten we ons dat in ieder normaal park niet super veel mensen zijn op een zondag maar dat wij gewoon de never-ending drukte van Central Park gewend zijn. Best grappig. Maar goed, we waren dus in de winkelstraat maar we moesten door naar Quincy Market want daar hadden we met de rest afgesproken. Ik dacht dat Quincy Market een gezellige markt zou zijn, maar dat is dus ook gewoon een shopping gebied. Dus ja, dan maar weer shoppen. Overal in Boston hangt nog de kerstversiering dus het was een hele gezellige sfeer! Inmiddels was het al donker toen we klaar waren met lunchen en shoppen, dus was het tijd voor de skyline bezichtiging. Wij gingen over een brug zodat we een goed uitzicht zouden hebben over Boston, maar dat was ook niet zoals de Brooklyn Bridge. Het was best aardig, maar echt een skyline heeft Boston niet. Uiteindelijk zijn we nog even door leuke straatjes gaan lopen en toen weer terug naar ons hotel. We wilden met zn alle op de foto met onze Harvard-outfit dus wij gingen op bed zitten, zelfontspanner aan en toen Lilli nog als laatste op het bed sprong zakte we erdoorheen!! En terwijl we erdoorheen zakte maakte de camera 10 prachtige foto's :D. Daarna hadden we de muziek aan en hadden we een mini-party op onze kamer. Toen het warm werd wilde we het raam open doen, dus Valentine tilt het raam op, komt het hele raam eruit. Daar moesten we natuurlijk ook even mee op de foto :P. Het was echt super gezellig.

De volgende dag hadden we nog een paar uur voor we weer terug moesten met de bus dus zijn we nog een laatste rondje gaan maken door de leuke stukken van Boston. Het was echt een super weekend in een super stad! En we hebben m afgesloten met Chinees omdat Rita Hall al dicht was toen we weer terug waren. Heerlijk :D.

Dat was het weer voor vandaag! Ik vind het heel raar dat ik over 6 weken ofzo weer terug ben. Ik wil nog zoooo veel doen! We zijn al aan het plannen voor een tripje naar Wasington, ik wil nog naar de Lion King op Broadway, naar Pier 17 en nog triljoen andere dingen. Ik heb tijd tekort! Zelfs 6 maanden is niet genoeg!! In het volgende bericht zullen jullie horen welke van deze dingen ik ook echt ben gaan doen :D.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx









  • 31 Januari 2012 - 06:50

    Lilian:

    nu leuk heb je het in ieder geval en je ziet ook veel zo he !
    leuk om te lezen weer dacht net gisteren al een tijdje niks van je gehoord /gelezen.
    grappig geniet nog van alles
    groetjes Lilian

  • 31 Januari 2012 - 08:45

    Madelein:

    Jo, jo, ik heb het gelezen hoor. Klikt leuk allemaal. Ga je nog foto's op facebook zetten?

    Kus

  • 31 Januari 2012 - 09:09

    Iris:

    Joooo, Daanseflex, Hilaaaarisch!

  • 31 Januari 2012 - 11:58

    Sanne:

    Hahahaha Jo je bent geweldig. Ik las dit berichtje toen ik vannochtend om 7 uur (!) op moest staan omdat ik om 8 uur bij de ortho moest zijn, dus ik was heeeel chagrijnig, maar bij de Daanseflex lag ik zo in een deuk dat ik nu weer helemaal vrolijk ben! klinkt echt als een ontzettend onwijs leuk weekend, ik ben jaloeeeers! hoe tof dat je nu ook daar bent geweest, kun je weer wat van je lijstje afstrepen :) nu nog de foto's erbij en ik ben helemaal gelukkig! talk to you toniiight! KUS

  • 31 Januari 2012 - 14:19

    Oma:

    lieve Jolien
    Bedankt voor je mooie kaart.
    Ik vind het heel verbazend dat dat zo kan
    Jammer dat je zaterdagavond niet meekon, het was erg gezellig en we hebben heel lekker gegeten.
    maar ja volgend jaar ben je er misschien wel weer bij.nog enkele weekjes en dan zit NY er voor jou alweer op.
    heel veel liefs en groetjes van Oma tot ziens!!!!!

  • 31 Januari 2012 - 17:38

    Jolien Nienkemper:

    Foto's zijn toegevoegd :). Niet de aller prachtigste omdat ik vooral heb vertrouwd op de foto-maak-kunsten van de anderen met hun supersonische camera's! Dus als ik die foto's ook heb verzameld laat ik die ook nog wel zien (denk ik). xxxx

  • 31 Januari 2012 - 17:53

    Marja:

    hoi Jootje,

    Goed om hier weer wat van je te lezen. Ik begrijp dat je een superweekend hebt gehad; die ervaring pakken ze je nooit meer af.
    Blijf genieten!!!
    Hoe het hier gaat heb je al op de mail kunnen lezen.

    XXXM groetjes van Theo

  • 31 Januari 2012 - 18:29

    Douwe:

    Wel lang hoor 3 weken wachten op je bericht. Boston ziet er inderdaad leuk uit op de foto's en mooi dat het zo super gezellig was.
    Washington moet je zeker nog doen en de rest komt de volgende keer. Heb je een rede om nog eens terug te gaan. Succes met studeren want daar ging het uiteindelijk toch allemaal om. We kijken uit naar je terugkomst (jij niet denk ik).

  • 09 Februari 2012 - 11:47

    Kyra:

    Hoi Jolien,

    Net weer even je laatste verslagje gelezen toen ik op Sanne's weblog zat. Wat is het toch bijzonder al die meiden in het buitenland en Amanda die nu ook bijna weggaat.... En jij nog vijf weken denk ik ongeveer, kijk je er naar uit om terug te komen? Of wil je nog wel een paar maandjes blijven? Zal best moeilijk zijn om afscheid te nemen van New York.
    Geniet er nog maar lekker van de laatste weken, nog heeeel veeeel bekijken en doen!
    liefs,Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 33945

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: