A true New Yorker - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu A true New Yorker - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

A true New Yorker

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

14 Februari 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hi people,

De afgelopen twee weken heb ik iedere dag ongeveer geskypt, dus de meesten weten veel al maar ik ga het lekker nog een keer vertellen :). Ik zal beginnen bij vorig weekend; zaterdag was voor mij niet zo'n boeiende dag (wel voor Sanne die die dag naar China vertrok!) en 's avonds hebben we lekker films gekeken. Zondag daarentegen was wel super leuk! Wegens wat moeilijkheden met opstaan zijn we ongeveer 2 uur later vertrokken dan we van plan waren, maar om 3 uur waren we dan eindelijk in NY. Die zondag was niet zomaar een zondag maar Super Bowl zondag! Dit is dé finale der finales in American Footbal en dus een big item hier! De wedstrijd begon om 6 uur, dus konden we nog even shoppen :) :). Maar niet heel erg lang, want we moesten op tijd opzoek naar een bar waar we als niet 21-ers naar binnen mochten en waar het nog paste. Uiteindelijk hadden we best snel een bar gevonden in Soho waar we ook konden eten en dan mogen ze je niet weigeren :D. Wij dus een veel te dure maaltijd gegeten, maar wel de Super Bowl meegemaakt op zn Amerikaans. Het was echt geniaal om tussen allemaal fanatieke amerikanen te zitten!! En wij maar juigen als zij dat ook deden want eigenlijk snapten we helemaal niets van het spel. De laatste minuut duurde ongeveer een kwartier, maar toen hadden de NY Giants dan toch nog net gewonnen met een prachtige touchdown! Spannend!!

Afgelopen donderdag hadden we een klein feestje, en daarbij ben ik mijn sleutel verloren :). Om een nieuwe te krijgen mag men het luttele bedrag van $150 betalen. Daar heb ik dus geen zin in, dus nu doe ik maar samen met mn roommate voor zolang als dat goed gaat.

Vrijdag ben ik met Lilli en nog wat onbekende naar de bios gegaan op Times Square naar Sherlock Holmes. Super coole film :)! Na de film hebben we gegeten bij T.G.I. Friday's; Jamjam!!! Het hele weekend ben ik bij Lilli's oom blijven slapen die zelf in Parijs was, dus dat scheelde me weer wat treinkaartjes. Zaterdag hebben we de hele dag door allemaal schattige wijkjes gelopen; East-, West- en Greenwickvillage. Toen ik even op een paaltje wilde stappen scheurde mijn broek uit, dus de rest van het weekend was het kruistocht in spijkerbroek. Fijn! Het was echt té koud dat weekend. 's Avonds hebben we lekker tv gekeken. Wat is dat toch fijn; een normale tv :D :D. En toen lekker tukken in NY! De volgende dag zijn we naar het Metropolitan Museum gegaan. Je mag hier, heel raar, zelf bepalen hoeveel entree je betaald, dus voor $2,50 waren we binnen. Het is echt het grootste museum dat ik ooit heb gezien!! En zo cool! Ze hadden echt van alles nagebouwd; Versailles, stukjes Egypte, een kerk, een Grieks huis/tuin, stukjes Afrika echt vanalles. En nog heeel veel super bekende schilderijen. En dat voor $2.50 :). Het was echt veel te veel om in 1 keer te zien, dus misschien ga ik nog eens terug. Daarna zijn we nog langs het beroemde Guggenheim museum gelopen en door stukjes Upper East Side (waar Lilli's oom woont).
Die avond hebben we op de campus de Grammy's gekeken zoals een amerikaan betaamt te doen.

Na dit weekend kon ik dus heel wat van mijn dingen-doe-lijstje afstrepen. En de aankomende weekenden hopelijk nog meer!

Vandaag is het Valentine's Day, dus er is vanavond een gemaskerd bal. Corrupt EF biedt je een door hun gemaakt masker aan voor maar $10. Dan maar zonder. Omdat er vaak teveel dronken mensen waren op de 'officieele' EF parties mogen er nu geen feestjes meer gehouden worden. Dit is dan ook geen feestje maar een bal van 6.30 pm tot 9pm (Jaja). Nu worden mensen dus gedwongen om om 5 uur al te gaan drinken :p. We zullen zien hoe het wordt.

Kus en Knuffel,
xoxo

p.s. Foto's volgen nog....

  • 15 Februari 2012 - 10:20

    Lianne:

    lieve lieve jolien, leuk verhaal weer, ik wist inderdaad het e.e.a. al maar dat maakt niet uit :) vannacht om 3 uur opgestaan om Amanda uit te zwaaien op schiphol, nu hebben we (bijna) iedereen gehad! Wel fijn dat de volgende x dat ik op schiphol ben eindelijk weer eens iemand kan 'ophalen' ipv uitzwaaien, nog maar een maandje!!!! Dus extra hard genieten van alles daar, en ik spreek je vanavond op skype! :)
    Liefs!!

  • 15 Februari 2012 - 12:36

    Marja:

    Hey Dolly Dot,

    Ook ik wist het meeste al maar het blijft leuk je verhalen te lezen.
    Ook leuk voor jezelf om later nog eens herinneringen op te kunnen halen.
    Ik ben blij dat je niet al te lang meer weg blijft; ik ben bijna door mijn bakjes van de Chinees heen dus het wordt tijd dat je weer gaat werken hihi.
    Ga vooral deze laatste weken nog maar dubbel genieten.

    Dag meis.
    XXM

  • 15 Februari 2012 - 15:31

    Esther:

    Hee Jo!
    'N sleutel voor $150?! Dat is echt veel joh haha. Maar verder klinkt alles nog steeds echt super vet, je bent al helemaal ingeburgerd als ik het zo lees ;) Wanneer kom je ook alweer terug?
    Dikke kus!

  • 15 Februari 2012 - 17:44

    Laetitia:

    Joootjee

    het spijt me heel erg, ik heb al zolang niets meer laten horen!
    maar ik lees nog steeds trouw je verslagen hoor :)
    jij doet zoveel coole dingen, echt heel wat anders dan wij hier in het kleine Hammanskraal, waar we niet eens alleen buiten de hekken mogen komen -_-
    je komt al bijna terug he.. echt zwaar bizar! we moeten echt nog even skypen voor die tijd, wanneer zou jij kunnen?
    dikke kus en hopelijk spreek ik je snel!

  • 17 Februari 2012 - 02:54

    Sanne Goes:

    Lieve Jo! Wat een gaaf berichtje zeg! Jeetje, jij bent echt allaaang geen toerist meer daar, jij bent gewoon echt, zoals je zelf al zegt, A True New Yorker! En daar kan je heel erg trots op zijn :) ik hoop dat we snel een keer kunnen skypen, al is het tijsverschil echt huuuge tussen ons en weet ik niet zo heel goed hoe we dat moeten oplossen... maar hopelijk spreek ik je snel weer! Hele dikke kus! (ook van de trainee die op dit moment naast me staat en de hele tijd jouw foto wil zien, volgens mij is ie een beetje verliefd... haha!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 33947

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: