Alweer bijna 2 maanden in NY! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 maanden in NY! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 maanden in NY!

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

15 November 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Daar ben ik weer! Tijd voor een nieuwe update :D!

Nouw, de hiphop class van de vorige blog was een succes. Nee, het was best leuk. De pasjes en alles waren best wel (veels) te makkelijk, maar het was wel leuk! Na de les ging nog een ander meisje ons aqua-yoga ofzo leren, en dat was een beetje raar maar ook leuk om eens gedaan te hebben.

De volgende dag was er weer hiphop, maar toen had ik zoooo'n hoofdpijn, dus ben ik maar gaan kijken. En na deze hiphop-les was er weer EF-idol dus ik ben weer gegaan. Een trouwe kijker ben ik!

De rest van die week heb ik niet zoveel gedaan. Het hele weekend heb ik alleen maar uitgebrakt van een klein feestje. We hadden na het feestje zo'n honger, dus we wilden naar de Mc Donald drive thru (Nee mam, dat hebben we nog niet vaker gedaan!) dus wij gingen naar het security huisje waar ze een taxi voor je bellen en het was heeel erg koud, dus mochten we even bij meneer in het huisje wachten. Heeel krap! Maar wel leuk,, we konden op de securitybeelden iedereen volgen :p. We moesten voor meneer ook een burger meenemen :D.

Die zondag vierde men thuis de verjaardag van mijn mams, dus toen ging ik skypen met de familie. Het was echt super leuk om iedereen weer even te zien! Nog niks veranderd gelukkig!

Die dinsdag daarna was het weer een heerlijke warme dag, dus toen ik met Lilli buiten op een kleedje lag te zonnen hadden we spontaan besloten dat we naar the Empire State Building wilden. We hadden ons super gehaast omdat we zonsondergang wilden zien, maar dat hadden we net gemist! Het was $22, best wel duur dus voor alleen maar een lifttrip eigenlijk, maar zeker de moeite waard. Het was zoooo mooi! Zooooveel lichtjes. Vette energie verspilling, maar wel heeel erg mooi! Daarna hebben we bij een mexicaans/hawaiaans restaurantje gegeten.

Donderdag hadden we Fieldday! Jeeej. Niemand had er zin in, maar uiteindelijk was het nog best wel leuk. Onze verdieping was Team Green, en met ons team moesten we zoveel mogelijk spelletjes winnen. Zaklopen, fruit doorgeven met je hoofd, modeshow, dansvoorstelling, voetbal, basketbal, ballonnenrace, brug bouwen van ijsstokjes, vlag designen, enz....... We begonnen met een goede spirit, maar naarmate de dag vorderde raakte we die een beetje kwijt. Vooral na de dansvoorstelling! Meeen wat waren we slecht. We hadden die dag dan ook niet gewonnen.

Die avond was er een feestje op de campus om te vieren dat een ander team had gewonnen (niemand weet wie, geen zin om de uitslag te zien). Maar het is echt grappig hoe de mensen hier aan alcohol moeten komen :D. Eerst moet je iemand vinden die oud genoeg is om het voor je te kopen, en dan moet je het door het raam naar binnen werken. Wij zitten alleen op de tweede verdieping. Dus we gooien een deken naar buiten (puntje vasthouden), tas eraan knopen en naarboven trekken :D. Er kwam een security langs en die moest lachen en zei alleen maar; Don't do that again girl! Ze zijn niet zo streng hier. Ze komen honderd keer checken, maar meestal gaan ze gelijk weer weg. Soms nemen ze eerst nog even een shotje voor ze gaan :D.

Zaterdag ben ik met Anneline naar NY gegaan. Eerst gingen we over 5th Avenue lopen en met de Abercrombie&Fitch models op de foto! Daarna zijn we doorgelopen naar Central Park. Het was weer super mooi weer, dus het was echt heel erg mooi. We zijn naar the Boat House gelopen waar heel veel films zijn opgenomen. Daar vroeg ook een stelletje of we een foto van ze wilde maken, omdat hij haar net 5 minuten geleden ten huwelijk had gevraagd! Zo lief!

Zondag hebben we de Titanic gekeken :D! Heerijke zondag-invulling.

En dat was het weer zo ongeveer!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 November 2011 - 21:46

    René:

    Ha Jolien! Tsjonge zeg.... het lijkt wel of je een soort van studentenleven leidt.... ik heb echt meelij met je...... :-) Gelukkig heb je nog gewoon tijd voor een ouderwets dvd.tje.....
    Veel plezier nog! Ook van mij(Lia staat ook mee te lezen.....dus........)

  • 15 November 2011 - 21:50

    Rene:

    korte update met écht Hollands Nieuws!
    De Sint (mijter achterstevoren op) is veilig aangekomen in Nederland (zaterdag) en Oranje heeft zojuist van Duitsland verloren met 3-0!.

  • 15 November 2011 - 22:19

    Ruben:

    hey zussie, het lijkt wel alsof het daar altijd feest is. Ook nog wel een beetje op school focussen he, neem een voorbeeld aan je grote broer ;) nog maar een paar weekies en dan komen we je opzoeken, ik wil het wel eens meemaken die feestjes (en de rest van NY natuurlijk) dus ik hoef je niet meer zo lang te missen. Xx

  • 16 November 2011 - 12:37

    Marja:

    Hé liefste jongste dochter.
    't Klinkt weer geweldig hoor!! Leuke foto's ook weer.
    Blij het binnenkort met eigen ogen te kunnen zien.
    Hier vriest het en inmiddels zijn de eerte ongelukken al weer gebeurd door de gladheid.
    xxxM

  • 16 November 2011 - 18:46

    Onnora En Wim:

    Hoi Jo,

    Hier eindelijk weer een berichtje uit Soesterberg. Ook hier inmiddels een klein beetje winter dus autoruiten krabben. Ik was bijna vergeten wat voor rot klus dat was.
    Verder beginnen hier de voorbereiding van de Sinterklaas. 6 surprises maken en uiteraard ook 6 gedichten. Altijd leuk.
    Als je zo eens terug leest wat jij zo meemaakt zou je ook zo al een half jaar weg kunnen zijn. Wat een avontuur.
    Wat een prachtige foto's staan er op jou site van NY in de avond.

    Groetjes, Onnora, Wim, Thijs en Ivo

  • 17 November 2011 - 19:09

    Lilian:

    He HOi,

    leuk je effe gesproken te hebben van de week !
    ik kan nog altijd komen hoor geen probleem dat weet je.
    leuke foto's en weer een mooi verhaal en wat een drukte je leven daar.
    geniet ervan

    Lilian

  • 19 November 2011 - 18:59

    Madelein:

    Hier ook een berichtje van je zus!. Natuurlijk lees ik al je verhalen. Ik kreeg van mam de opdracht je een bericht te schrijven. Als of we elkaar nooit op facebook spreken!
    Zo te lezen vermaak jij je prima! En je maakt leuke foto's :). Nog een maandje en dan kan ik het zelf van dicht bij mee maken :)!
    Veel plezier nog de komende tijd! XX

  • 22 November 2011 - 22:27

    Sanne:

    schandaaaaalig dat ik nog niet heb gerageerd, dat kan natuurlijk niet. dus bij deze alsnog, en ik zal het nog maar weer een keertje zeggen (doe ik namelijk nooit natuurlijk); IK BEN JALOERS EN IK MIS JE! dus, geniet nog enorm super super veel en ik skype u volgende week donderdag weer! :) xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 33960

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: