Thangsgiving & Saint Nicolas - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Thangsgiving & Saint Nicolas - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Thangsgiving & Saint Nicolas

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

06 December 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Oeps... ik dacht dat het twee weken waren, maar ik heb jullie al 3 weken zonder nieuws laten zitten! Het spijt me. Bereid u voor op een lang bericht.

Nou het begon 3 weken terug op dinsdag; thuis kwam de kapper, en ik bedacht me dat ik toch ook wel erg veel dode puntjes had en omdat de kapper hier veeeel te duur is heb ik het maar zelf gedaan. Eerst even wat info opdoen op youtube, en toen de schaar erin! Het is nog best wel recht geworden! Ik ben er trots op :D.

De volgende dag was de o zo spannende/langverwachte EF-Idol finale. Er zit nog best veel talent op deze school. 1 jonge ging 'Jolien' zingen, en hij had echt een hele mooie stem dus dat was wel cool! Ik voelde me vereerd :D.

Die donderdag ging ik voor het eerst in 2 maanden mijn bed maar eens verschonen. Ik weet het, het is vies maar ik heb gewoon geen tijd gehad om het eerder te doen. Dat is mijn smoes. Die avond was er weer een Danceparty op school, dus wij waren natuurlijk weer present. Het was weer geweldig. Nog een kleine afterparty in 'the Basement' waar iemand versterkers had gekocht met microfoon erbij, dus we kregen een beatbox-concert. Heel cool!

Vrijdag ging ik met Anneline een hot chocolate drinken bij Tarrytown Tavern. Op onze terugweg kwamen we nog een vrouw tegen die met een Nederlandse opa zat te praten, dus wij gingen ons even in het gesprek mengen. Het was echt een hele aardige vrouw! En aan het einde bood ze ons een babysit baantje aan, dus wij onze e-mail geven, maar we hebben nog geen response dus ik denk niet meer dat dat nog komt :(.

Zaterdag gingen we uit eten bij een restaurantje in Tarrytown, Sweet Grass, waar we heeel erg lekker hadden gegeten.

Zondag ben ik met Fenna en Anneline naar NY gegaan, omdat we wilden schaatsen. Toen we eenmaal aangekomen waren bij de ijsbaan in Bryant Park, bleek het $14 te zijn, dus dat vonden we toch een beetje te duur (achteraf valt het best mee, maar toen vonden we het te duur). Dus zijn we 'maar' naar Chinatown gegaan en zijn we gaan eten in Little Italy. Weer heeel lekker gegeten :D. 's Avonds zijn we naar de Brooklyn Bridge gelopen, en hebben we een fotosessie gehouden bij de verlichte skyline van New York! Het was zooo mooi! Alweer. Daarna zijn we over de brug naar Brooklyn gelopen, en met de subway weer naar huis gegaan.

De week daarop stond in het teken van Thangsgiving. Hier houdt dat in; met familie zijn, veel eten, football kijken, en nog veeeeeel meer eten. En dan soms de volgende ochtend in alle vroegte (of de nacht daarvoor al) voor de winkel liggen om alle koopjes van Black Friday te kunnen kopen. Op donderdadg de 24e is er heeel vroeg sochtends the Thangsgiving Parade, maar die hebben we maar niet gekeken omdat we dan om 5 uur ons bed uit moesten, en dan was ons te vroeg. Maar in plaats daarvan gingen we als thangsgiving ontbijt naar Subway (broodjeszaak - niet de metro. Even voor de duidelijkheid), waar we nog even de Parade op tv hadden gekeken. Daarna gingen we - Lilli, Linde, Fenna, Anneline & ik - naar NY om vast wat te pre-shoppen (kijken kijken niet kopen, zodat we dat de volgende dag met korting konden halen :D) en hebben we lekker thee gedronken bij SohoPark - een heel leuk cafeetje/restaurantje - en s'avonds zijn we gaan eten bij Delicatessen. Ook een heel leuk restaurantje met de lekkerste frietjes ooit!! Daarna zijn we naar het appartement van Lilli's oom gegaan om heel even te slapen. Eerst hebben we nog even een theetje gedronken op het dakterras. Dat was echt geweldig! Midden in NY!! Ik sliep op de bank. Niet zo comfortabel, maar dat moest ik ook eens gedaan hebben. Van 12 tot half 4 hebben we even geslapen en toen gingen we weer op pad. Om 4 uur stonden we in de rij voor de H&M. De korting viel echt belachelijk tegen, maar het was wel een leuke ervaring. Het was ook laaang niet zo druk als we verwacht hadden, maar ja, het was leuk om te doen. We hebben nog tot 10 uur ongeveer geshopt en toen zijn we naar huis gegaan. Toen wilde ik the Polar Express kijken, maar ik was in slaap gevallen.

Zondag ben ik met Anneline (zij is echt mijn nieuwe dinge-doe-maatje! De rest moet steeds huiswerk maken of heeft geen zin, en Anneline is altijd overal voor in :D) naar Sleepy Hollow gelopen, dorpje hiernaast. Daar zijn we de dorpskerk gaan bekijken en daarna gingen we naar de o zo bekende begraafplaats waar we eigenlijk al met Halloween heen hadden gewild, maar goed. Het was alleen al gesloten toen we aan kwamen, maar er was alsnog 'een klein stukje' wel open zei meneer. Nou ik weet niet hoe groot het grote stuk dan is, maar dit kleine stukje was echt al gigantisch! En heel erg cool! Heel erg oud en helemaal vervallen en soms best wel spooky. We hebben nog even gepraat met Shaun, een man die bij het kerkje werkte die erbij hoort (de Old DUTCH church)en die heeft ons even de Amerikaanse verkeersregels bijgebracht want die begrepen we na 2 maanden nog niet! Die avond hadden we gruwelijke honger, dus hebben we voor het eerst pizza besteld :D. Grappig! De pizza was echt Gi-gan-tisch en niet zo lekker dus we hebben m lang niet op gekregen.

De week daarop, vorige week dus, ging ik woensdag met mijn class bij het huis van mij lerares eten. Ze woont hier ook in Tarrytown in een gedeelte waar ik nog nooit was geweest, dus dat was leuk om te zien. Ze heeft een heel schattig klein huisje, voool met spulletjes en Nederlandse souvenirtjes dus die ging ze even allemaal showen vol trots. Eerst gingen we lekkere bagels eten en daarna gingen we spelletjes doen. Er kwam ook nog even een vriendin van haar langs omdat die ons zo graag wilde zien :D.

Afgelopen zaterdag ging ik met de familie skypen omdat die Sinterklaas aan het vieren waren. Zonder mij :(. Goede gelegenheid om even mijn gedicht voor te dragen! Het viel me wel een beetje tegen dat niemand moest huilen! Later hoorde ik hier iedereen; ja mn moeder moest zo huilen! Dus ja. Nou om ook wat leuks te doen op deze speciale dag zijn we maar weer eens naar NY gegaan, en voor de verandering maar weer naar Soho (dat is gewoon het beste deel van NY!!!). In de trein naar NY was het bomvol dus stonden we tussen allemaal Amerikanen gepropt. Na 20 minuten te hebben overlegd, kwamen ze tot het besluit dat we Duits waren. Nog 10 minuten later had iemand het lef om het te vragen. Het blijft leuk om met Amerikanen te praten. Alle clichés die dan naar boven komen zijn echt geniaal! Eenmaal in Soho gingen we maar weer eens een drankje doen bij een heeel schattig Thais restaurantje - Bodhi Tree - en toen gingen we de kaartjes ophalen bij de bios. Uiteindelijk hadden we maar besloten ook te gaan eten bij Bodhi Tree. Na weer een heerlijke maaltijd gingen we naar de film. Breaking Dawn :D!! Minder leuk dan vroeger, maar zeker nog heel erg cool :D!

Zondag ben ik met mn dinge-doe-maatje Anneline naar Tarrytown gegaan waar we zijn gaan shoppen bij de enige kleding winkel in town; pay half. We moesten namelijk partykleding omdat we vrijdag naar een club in NY gaan - Pacha. :D. De feestjes hier zijn leuk, maar we waren toch echt weer even toe aan echt uitgaan!

Maandag kwam ook hier Sinterklaas aan! Jaja! Een papieren mijter, de baard van de Kerstman, en een stok met goud eromheen, maar toch. Zwarte Piet mocht ook niet want dat is te discriminerend, maar het idee was goed. We gingen liedjes zingen - al die anderlanders wisten niet wat ze hoorden joh - en er zijn nog belachelijk veel Sinterklaas liedjes zeg. We kregen ook nog een presentatie over Sinterklaas maar alle anderlanders waren inmiddels al weg, en voor ons is het niet hele nieuwe informatie, dus dat sloeg eigenlijk nergens op. Het hele geheel sloeg eigenlijk nergens op, maar het was nog wel grappig.

En toen was het weer vandaag! Ik hoop dat jullie je door dit lange verslag heen hebben kunnen slaan! Ik zal nog wat foto's toevoegen om er een beeld bij te geven :D. En tot de volgende keer maar weer. Ik zal proberen om het wat sneller te doen dit keer.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 December 2011 - 21:58

    Sanne:

    Jo TOP om te lezen, ik ben zo jalooooers! Dus, wanneer gaan we weer skypen?! Ik ga je morgen facebooken! Ontzettend veel kusjes voor mn lieve Jootje!

  • 06 December 2011 - 21:59

    Jolien Nienkemper:

    Jeeeetje wat lees jij snel! Goed, ik lees uw bericht wel :D! xxxxx

  • 06 December 2011 - 22:01

    Sanne:

    Goed he! Dat doe ik natuurlijk allemaal alleen voor jou he, speciale eer :) is goeee! xxxxxxxxxxx

  • 06 December 2011 - 23:18

    Sop:

    Aaa Jo super leuk berichtje zeg!! Wat heb je onwijs veel leuke dingen gedaan, echt gaaf :)

    Ik contact je ff via Facebook om een Skype date te plannen.

    Dag topper, geniet!
    X

  • 07 December 2011 - 09:27

    Lianne:

    Jooo wat is dit weer jaloersmakend zeg, haha! al helemaal omdat ik nu gewoon op school zit, pfff!! en cool dat je uitgaat in NY haha! XXXX

  • 07 December 2011 - 13:15

    Madelein:

    He Jo,
    Ik denk dat we wel 6 koffers moeten brengen om al je nieuwe kleding mee terug te nemen als ik je verhalen zo lees.

  • 07 December 2011 - 19:35

    Lilian:

    Hoi Jolien, leuk je verhaal weer te lezen ! heb het idee dat je wel veel eet ;-))met al die eettentjes , is de jaloezie hoor.
    nog effetjes en dan komt je moeder met je broer em zus leuk hoor
    veel pleizer nog en fijne dagen

    gr Lilian

  • 07 December 2011 - 19:40

    Douwe:

    Je bent al een echte city-girl aan het worden. Leuk concept de subway - een footlong genomen ??
    Wij zijn net een paar dgn terug uit Florida en zijn ook nog even bij de sub geweest. Bij de outlet was het wel lekker shoppen. Bij TH ging er nog eens 50% af. Was allemaal nog nav black friday. Volgens de TV is er meer verkocht dan vorig jaar maar in NY viel het dus tegen. Volgens mij heb je het goed naar je zin. Nog geen interesse om daar te gaan wonen en dus werken (is wel ff anders dan hier).
    Nog een paar wkn en dan is je moeder er. Daar kijkt ze naar uit en daarom huilde ze niet. Veel plezier en waarom ga je geen reisgidsje maken met al de restaurantjes.

  • 09 December 2011 - 09:04

    Marja:

    super hoor; de dingen die jij mee maakt. blijf genieten. ik ben trots op je.

    xxxM

  • 09 December 2011 - 09:34

    Ruben:

    Hey zussie, in het vorige bericht ging je alleen maar feesten en in dit bericht ga je alleen maar uit eten, ga jij nog wel naar school?! nog maar 2 weken ofzo en dan komen we je opzoeken!

  • 11 December 2011 - 20:36

    Lia:

    Hé Jolien, gaaf allemaal om te lezen!! is NY mooi in kerstsfeer?? mijn excuses dat we van die nuchtere kippen zijn en niet hoefden te huilen om je gedicht 5-12...we vonden het wel erg leuk hoor!!
    En bedankt voor je kaartje, was heel erg mooi op tijd, goede timing dus!!
    Geniet en tel de dagen tot kerst af, dan zie je je moedertje weer!!ben jij ook lekker vrij die tijd dat e er zijn??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 33967

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: