VAKANTIE!!! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu VAKANTIE!!! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!!!

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

24 December 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Haaai people!

Daar ben ik weer! Iedere keer denk ik na een week; ik heb niet genoeg te vertellen,, en na twee weken heb ik weer zoveel te doen dat ik geen tijd heb om het te vertellen en dan opeens is het weer bijna drie weken later. Dus nu heb ik een hoop te vertellen :D!

8 december ging ik met mijn klasgenootjes Lucinda, Margreet en Andrea naar de theatervoorstelling van onze engels lerares, Lin. Het was in Marble Hill (een buurt waar je je niet echt veilig voelt) in een joodse theaterschool. Er waren dan ook super veel joden, wat echt leuk was om te zien. Gewoon hele normale mensen eigenlijk :P. Het stuk ging over de tijd waarin Amerika de onafhankelijkheids verklaring tekende in 1776. Het was niet bepaalt boeiend en ik verstond de helft niet, maar het was een leuke ervaring.

De volgende dag ging ik met Lilli en Anneline uit in New York in de Pacha wat niet bepaalt soepel verliep, maar wel heeel erg leuk was. Ten eerste waren Lilli en ik onze treinkaart vergeten, maar gelukkig konden we op die van Anneline. In de trein bedachten we ons dat we eigenlijk helemaal niet wisten waar de club was, maar gelukkig zat er een erg behulpzame Amerikaan naast ons die google had gesmst en toen het adres terug gesmst kreeg. Daarna hadden we de taxi vanaf Grand Central genomen, maar toen zaten we vast voor Times Square, dus dat werd een dure rit. (Ondertussen wel langs Samuel L. Jackson gereden!!!!!) Daarna bleek de club $40 te zijn ipv $15 wat wij dachten (de site was niet zo duidelijk). Omdat we op 'de lijst' stonden werd het uiteindelijk $30. Jassen ophangen was $4 en toen was ons geld op :D. Dus we konden niks drinken! De dj Fedde Le Grand draaide er dus het was suuuuuuuuuuper druk! Op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer bewegen! Maar het was alsnog super cool! Toen we naar huis wilde was er nog geen trein terug, dus we hebben 2,5 uur in Mc gezeten zonder geld om iets te kopen. Eindelijk in de trein naar huis was het alweer ochtend. Ik was zooo dood.

De volgende dag heb ik dan ook alleen maar geslapen.

Die zondag ben ik met Anneline naar Tarrytown geweest en daar hebben we een gingerbread-house-bouwpakket gekocht. Eigenlijk voor kleine kindjes, maar wij wilde deze Amerikaanse traditie niet missen :D. Het was echt super grappig om te maken (je ziet op de foto's wel wat het is), maar het was echt té smerig om te eten!

De week daarop heb ik mijn Cambride-pretest gedaan (aan het einde van mijn verblijf hier ga ik een Camridge examen doen en nu moest ik een test doen om te weten op welk niveau ik dat kon doen). Ik heb gewoon het hoogste niveau gehaald, dus nu gaat school eindelijk een beetje meer uitdagend worden hoop ik :D! Ik hoop alleen niet té, want ik heb geen zin om echt heeel hard te moeten werken.

Die vrijdag was mn laatste les, alleen iedereen was al naar huis of op vakantie dus ik had les met maar liefst 1 andere leerling! Een zeer boeiende film gekeken en toen weer terug naar mn kamertje.

Zaterdag ben ik met Fenna en Anneline naar NY gegaan. We zouden daar Lilli meeten die bij haar oom was geweest, maar er bleken twee springstreet stations te zijn dus toen zijn we elkaar helemaal misgelopen. We moesten een kadootje voor Linde kopen want die was die maandag jarig. We hadden een heel schattig zilver armbandje gekocht. Ik heb ook nieuwe winter schoenen gekocht :D!! s'Middags zijn we wat gaan drinken in een restaurantje Boom en s'avonds zijn we wat gaan in eten in het restaurantje SohoPark.

Zondag heb ik niet veel boeiends gedaan, behalve dan dat s'avonds Linde's verjaardagsfeestje was dus dat hadden we gevierd op haar kamer. Was heel gezellig!

Die maandag zijn we nog een beetje voor haar verjaardag met een hele groep meiden plus 1 franse kerel (homo, dat verklaart het wel) naar de film New years eve geweest in White Plains (een best wel heel erg leuke stad hiernaast). Super cliché maar wel een hele leuke film!

Woensdag ben ik wéér naar NY geweest met Anneline, Kathi en Anneliese (Duitse meisjes):D. Eerst hebben we een beetje rondgehangen op Times Square omdat we kaartjes voor een musical wilde kopen voor de helft van het geld, maar je bleek pas na 3 uur kaartjes voor de avond te kunnen kopen en dat kwam niet echt uit dus zijn we naar de kerstmartk op Union Square gegaan. We hebben daar nog wat rondgelopen en s'avonds zijn we gaan eten in een super leuk restaurant Vapiano waar we nog met andere mensen hadden afgesproken. Je krijgt een soort van pinpas dan loop je naar een bar waar je zegt wat je hebben wilt, je haalt je pas ergens door en je krijgt je eten vrijwel meteen. Aan het einde lever je dan je pas in en dan moet je betalen. Echt een geniaal systeem!
's Avonds heb ik nog met een paar meiden een filmavond gehouden op mijn kamer (waar niemand meer is :( )

Die volgende dag kregen we een vierde bed erbij. Daar is iedereen super blij mee, want eigenlijk past dat helemaal niet, maar ja EF wil geld verdienen en het kan ze niet schelen hoe. Die hele dag ben ik dus bezig geweest met de kamer verbouwen en eens heeel grondig schoonmaken! Poee wat was dat vies zeg! Maar nu is het weer blinkend schoon :D.

Vrijdag ben ik weer met met Fenna en Anneline naar NY gegaan. Eerst gingen we even langs het appartement waar Fenna met haar ouders de komende weken gaat slapen. Daar hebben we haar koffer gedumpt en popcorn gegeten :D. Het was in Harlem,, ook niet 1 van de geweldigste buurten voor drie blanke meisjes in de avond. Maar we hebben het overleefd. In NY zijn we weer naar de kerstmarkt geweest en hebben we weer wat rondgelopen in Soho. Natuurlijk zijn we weer uit eten geweest. In Vapiano maar weer, omdat het daar zo super lekker was en goed betaalbaar!

Het lijkt net alsof ik hier heeel vaak uit eten ga (en dat is ook wel zo) maar ik heb geen keus. Als je naar NY gaat ben je nooit meer op tijd terug voor het eten hier op de campus, dus ja dan moet dat maar. Niet erg! We worden inmiddels echt (letterlijk) ziek van het eten hier!

En toen was het vandaag. Iedereen is inmiddels vertrokken van de campus dus het is hier nu een beetje saai. Met de paar mensen die er nog zijn gaan we vanavond een soort van mini-kerstdiner houden dus dat wordt nog wel even gezellig.

En morgen komen mams, broer en zus!! Dus daar heb ik heel erg veel zin :D! Nou mensjes thuis, MERRY CHRISTMAS and a HAPPY NEW YEAR!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 25 December 2011 - 08:14

    Marjon:

    Hi Jo,

    Fijne feestdagen en een happy New Year!! Je moeder, zus en broer zijn richting Schiphol op dit moment (nu 9.15 uur 1e kerstdag). Douwe zet ze af. Ze komen er dus aan!! Veel plezier met z'n allen en ga ze het mooie NY maar laten zien.

    Kus Marjon

  • 25 December 2011 - 11:11

    Lilian:

    Heel veel plezier met het hele gezin en fijne kerstdagen !

    Lilian

  • 26 December 2011 - 15:24

    Marja:

    na een goede reis zijn we goed aangekomen bij Jolien. een vriendelijke taxichauffeur heeft ons hier voor de deur afgezet. Jolien had haar kamer helemaal in Kerstsfeer gebracht inclusief een muziekje. Tafel mooi gedekt, lichtjes erbij en de plaatselijke chinees deed de rest.
    Inmiddels hebben we onze eerste nacht op de campus doorgebracht en is nu het wachten op het open gaan van de eetzaal voor ons ontbijtje. Omdat het vakantie is kunnen we pas om 11.00 terecht. Vandaag staat Tarrytown op ons programma. Een tweede Kerstdag hebben ze hier niet.

    Tot ziens allemaal

  • 28 December 2011 - 15:32

    Lia:

    ha lieve familie, heel erg veel plezier daar!!!!!! hebben jullie een leuk appartement? we horen de verhalen wel als jullie weer thuis zijn, geniet maar lekker!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 33962

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: