Two weeks with my family! :D - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Two weeks with my family! :D - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Two weeks with my family! :D

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

06 Januari 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hèhè die zijn weer weg. Weer lekker alleen zonder gezeur. Nee grapje. De reis naar de campus verliep niet heel soepel (station gemist, met mn zware tas door Soho lopen omdat de goeie metro niet in hetzelfde gebouw was, en dan net de trein missen:(), maar het was fijn om weer op mn kamertje te zijn :D. Mijn nieuwe roommate, Grazielle uit Brazilië, lijkt me wel aardig en ik heb de kamer weer zo verbouwt (nadat mn franze roommie het naar haar zin had verzet) dat het voor mij weer goed staat :D. Het is super vol, maar ik zal er wel weer aan wennen. Ik ben echt blij om alle mensen hier weer te zien en het is echt apart hoe erg ik al gehecht ben aan mn kamertje.

Maar ik zal bij het begin beginnen. Op kerstavond zijn we gaan eten met een groep van zo'n 20 mensen hier op de campus. Er zijn inimini keukentjes hier in het gebouw waar een franse jongen nog heel wat lekkers in wist te koken. Kerstavond was dus wel gezellig.

Op eerste kerstdag zou de familie komen, maar wel pas om half 6 ongeveer dus de rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan. Iedereen die nog op de campus was, was die dag schaatsen (maar ik kon niet mee, want ik moest de familie opwachten) dus er waren niet echt veel mensen over hier. Na een saai begin van 1e kerstdag, kwam dan eindelijk mijn familietje :D. Omdat iedereen hier thuis met het gezin wil zijn met kerst, was er helemaal niks open dus hebben wij CHINEES besteld als kerstmaal. Het was anders dan thuis. Daar zal ik het maar op houden. Ik had een tafel gedekt in mn kamer, met kerstversiering om toch nog een beetje een kerst-idee te hebben.

Tweede kerstdag heb ik ze een geweldige tour gegeven in Tarrytown en Sleepy Hollow. We zijn door het dorp gelopen, we hebben de haven bekeken, de kerk van Sleepy Hollow bewonderd en als eindstation de begraafplaats bekeken. s'Avonds heb ik ze laten genieten van EF eten, wat natuurlijk voor een keer wel goed was, dus nu weten ze alsnog niet hoe het hier kan zijn.... Het ontbijt/lunch is wel goed, dat moet ik toegeven.

Dinsdag konden we eindelijk naar ons appartement in Brooklyn. Het was even een gedoe om er te komen met die koffers in de regen, maar het was ons gelukt. Het eerste bezoek in NY was na Grand Central aan Rockefeller center met zijn o zo prachtige kerstboom en Rockefeller Building natuurlijk. Na 3 maanden hier te wonen is de weg vinden nog steeds moeilijk, dus hebben we een rondje gelopen om hetzelfde blok :D. Daarna zijn we naar Times Square gegaan, hebben we de M&M-store bezocht en zijn we 5th Avenue afgelopen. Het was vakantie, dus het was echt suuuuper druk wat best vermoeiend was. Voor mams, broer en zus was het sowieso een vermoeiende dag met al die indrukken. Voordat we weer terug gingen naar het appartement gingen we nog even boodschapjes doen aan de overkant, en hebben we ontdekt dat supermarkten hier heeel duur zijn. Dat vond mamma niet zo leuk. Mad en ik sliepen op de heerlijke slaapbank in de woonkamer. 10 cm dun matrasje, een tweepersoons deken en een stang precies onder onze ruggen door. Chill. Rubs en mam sliepen op de slaapkamer in een bed die wel iéts beter lag. Over het algemeen was het appartement prima. Nog best groot en het had alles wat we nodig hadden. Behalve een vaatwasser :(.

De volgende dag was het tijd voor Soho. Als je in NY bent moet je natuurlijk shoppen. Maar dan moet je ook wel geld hebben.... Mam had uiteindelijk een vest met oordopjes in de muts-touwjes (hoe noem je die dingen) gekocht voor $8 (!!) dus die was mam helemaal blij met zo'n koopje. En we hebben noedels gehaald in een coole Chinese winkel. Mam weer helemaal blij :D. Ook zijn we nog door Chinatown en Little Italy geweest waar we hele dure koffie/chocolademelk hadden gedronken.

De volgende dag ging Ruben alleen op stap naar een gebouw met Graffiti tekeningen, wat heet cool scheen te zijn. En zus, mams en ik gingen naar Central Park. Daar zijn we weer naar the Boathouse gelopen, hebben we de ijsbaan gezien en gewoon genoten van hoe 'rustig' het is in het park. Al waren ook daar best veel mensen. Om 4uur hadden we met Ruben afgesproken bij MoMA (Museum of Modern Art) waar we gratis naar binnen konden die dag. We begonnen met een collectie van zeer aparte kunst. Witte vlakjes aan de muur, een roze plank tegen de wand, regencapen, heeeeel veel lijstjes met een soort van golfjes erop, een gespannen draadje..... In mijn ogen was het geen kunst. op een hogere verdieping waren schilderijen en dat was beter te doen. Er hingen echt heeeel veel bekende schilders, en ook hele bekende schilderijen dus. Na zo'n 2,5 uur hadden zus, mam en ik het wel weer gezien maar Ruben had nog niet genoeg, dus die was langer gebleven.

En toen was het opeens Oudejaarsavond! Omdat we s'avonds energie wilde hebben, hebben we overdag niet echt iets gedaan. Rond 6 uur vertrokken we naar Times Square, en toen we uit de metro stapte was het gelijk al behoorlijk druk! Wij vragen waar we het beste heen konden, en toen op pad naar 38-street. Daar mochten we er niet door en werd ons verteld dat we het op 39-street moesten proberen (42 was ons doel). Maar ook bij 39-street werden we niet doorgelaten omdat het al te vol was. Daar werd ons verteld naar 37 of lager te gaan of naar 45 of hoger, dus wij gokte op 45 en hoger. Onderweg werd het steeds verder, uiteindelijk zeiden ze dat we het wel ongeveer bij de 50e straat konden proberen. Maar toen wij 43-street passeerde zagen we dat daar mensen werden doorgelaten, dus dat gingen wij ook proberen. Na een beetje duwen waren we door het eerste hek. Toen moest Ruben plassen (daar kon het nog, eenmaal op Times Square niet meer). Toen kwam hek 2. Rechts stond politie iedereen tegen te houden, maar links was ook een gat in het hek. Dus wij daar door lopen en niemand hield ons tegen. Uiteindelijk stonden we bij hek 3 in een zijstraat van Times Square. We konden alsnog niks zien, maar wel horen en de sfeer proeven. Wij dachten; oke, nou nog 5 uur wachten hier dan maar. Maar na een half uur ofzo ging opeens ook dat hek open en stonden we opeens MIDDEN op Times Square met uitzicht op ALLES! Dé bal voor ons en het podium voor optredens van bekende artiesten achter ons. We stonden naast mensen die al 10 uur stonden te wachten, en mensen met VIP pasjes. Hihihi, wij hadden mazzel! Inmiddels hadden we nog 4 uur te gaan. De laatste 3 uur ongeveer werden gevuld met optredens van o.a. Drake, Little Wayne, Pitbull, Justin Bieber, Cee Lo Green en als klap op de vuurpijl; Lady Gaga! Het liep allemaal niet echt soepel (sommigen mensen moesten zelfs hun nummer 2 keer doen omdat het mislukte! Voor een MILJOEN mensen) en iedere artiest deed maar 1 of 2 nummers, maar het was wel echt super cool. Om 12 uur werd ons wachten dan eindelijk beloond door dé Ball Drop (een hele grote bal op een stok werd aan het begin van de avond omhoog gehesen, en om 12 uur ging hij weer naar beneden. Het was echt zo suf als het klinkt. Maar je moet het nou eenmaal eens gezien hebben)en vanaf alle gebouwen werd confetti naar beneden gegooid. Dat was zooo mooi! Het was een beetje magisch ofzo. En natuurlijk vuurwerk. Het was echt de bijzonderste oud&nieuw die ik ooit heb gehad, en dat geldt denk ik ook voor de rest van de familie! Rond 3 uur waren we weer terug bij het appartement en helemaal gesloopt van al het staan en wachten, maar het was het helemaal waard!!!!!

De volgende dag begonnen we wat later wegens moeheid. Met de metro gingen we naar het uiterste puntje van Manhatten om daar de boot te nemen naar Staten Island (gratis!). Onderweg kwam je langs the Statue of Liberty die toch ook wel cool is om te zien (daar ging de bootreis eigenlijk om). Maar wel kleiner dan we dachten. Op Staten Island hebben we even een half uurtje foto's gemaakt en toen weer terug.

De volgende dag stond Wall Street op het program. Het is een uiterst boeiende straat, dus daar waren we in 20 minuutjes weer doorheen. Ru wilde graag met de Wall Street Bull op de foto, maar daar stond zo'n lange rij voor dat we maar met de achterkant op de foto zijn gegaan. We zijn nog even langs Ground Zero gelopen (we hadden per ongeluk kaartjes voor de volgende dag, dus we moesten later terug komen) en toen gingen we in het donker over de Brooklyn Bridge. Weer een super mooi uitzicht over New York by night.

Nu dus de volgende dag konden we dan naar Ground Zero, om het 9/11 memorial te bekijken. Er was niet heel veel te zien, maar wat er was, was wel indrukwekkend. Het was heel raar om te bedenken dat in die gaten ooit twee van die gigantische gebouwen hebben gestaan. En dat daar zooo veel mensen zijn dood gegaan. Nu zijn de twee gaten een soort van watervallen geworden, en dat ziet er echt heel mooi uit! Vooral met de nieuwe World Trade Center gebouwen erachter. Voordat we naar Ground Zero gingen, zijn we nog even in de Century 21 geweest. Dat is een super grote winkel met allemaal merkkleding/schoenen voor de helft van de helft. Het was alleen zo proppie vol dat het niet echt makkelijk shoppen was. Ruben had wel twee paar schoenen gescoord die in NL veel duurder zouden zijn. Ik geloof dat we eerder die dag nog iets hebben gedaan, maar ik zou niet meer weten wat. We hebben zooveel gezien en gedaan, dat het haast niet meer te onthouden was. O ja, we moesten nog even langs Soho om Uggs te kopen voor een collega van mam.

Op de laatste dag zijn we eerst over High Line Park gelopen. Dat is een oude metrolijn die over de straat liep en die nu niet meer in gebruik is. Een Nederlandse ontwerper heeft er een park van gemaakt en het heeft een uitzicht over o.a. het Meatpackind District (een wijk in Manhatten waar vroeger slachthuizen waren, maar wat nu een hele hippe wijk is en ook heel erg leuk om te zien). Ik vond het wel een slimme manier om in zo'n volle stad nog een park te kunnen maken. Het was best wel apart en een leuke ervaring (wel suuuper koud!). Daarna zijn we op Union Square (heel vroeg) gaan (avond)eten. Na een lekker 'avond'maal zijn we over Broadway gelopen, langs de Flatiron Building richting het Empire State. Boven op het gebouw was het helemaal koud, maar (ook voor de tweede keer) heeel erg mooi met ál die lichtjes! Een goede afsluiter van de week. Heel NY nog een laatste aanblik geven.

Namens mam (en denk ik ook wel Ruben en Madelein) mocht ik zeggen dat ze het een hele leuke tijd hebben gevonden. Mam vond het vooral leuk om eindelijk eens zelf te zien waar ik nou slaap en eet. Het was veel om allemaal in een keer in je op te nemen, en soms heel erg druk maar ze vinden het geloof ik wel een mooie stad met bijzondere dingen. Aan het einde van de twee weken waren we wel allemaal blij om weer in ons eigen bedje te kunnen slapen.

Dit was geloof ik het langste verhaal ooit, maar ja, ik ben ook nog nooit zo vaak in twee weken naar NY geweest. Ik wens jullie allemaal nog een HAPPY NEW YEAR! En nog bedankt voor alle kaartjes :D! xxxxxxxxxxx




  • 06 Januari 2012 - 19:50

    Rene:

    Ha jolien, nou je hebt heel wat meegemaakt! De familie is goed aangekomen, Lia heeft maddy vanmiddag al gesproken. Beste wensen voor jou en ga lekker verder met genieten daar in Amerika!

  • 06 Januari 2012 - 20:16

    Lianne:

    Joootje wat een lang verhaal! maar dat vind ik helemaal niet erg want ik ben aan het oppassen en dat wordt een beetje saai.. en wat had je je tafeltje leuk gedekt op de foto!
    het klinkt echt als een hele toffe tijd met je family, mennn ik wil er ook heen!!! sowieso dat wij er samen nog een keer heengaan haha, wel handig zo'n NYexpert! en ik zie dat je alweer over 72 dagen terug bent!:)
    Ik zeg snel Skypen! XXX

  • 07 Januari 2012 - 10:23

    Lilian:

    JIj ook de beste wensen voor het nieuwe jaar leuk verhaal om te lezen en hoor het denk ik ook awel van je moeder.
    leuk dat je fam is geweest he !

    gr Lilian

  • 07 Januari 2012 - 14:33

    Marja:

    ik vond het zeker heel bijzonder om te zien wat nu jouw wereldje is.
    ook bijzonder om het zo met z'n viertjes te beleven.
    alle indrukken moeten nog een beetje een plekje krijgen.
    wij hebben een hele goede terugvlucht gehad: wind mee dus een uur korter dan gepland.
    ook weer lekker om thuis ( bij Theo)te zijn.
    maar het was een geweldige ervaring; zeker oud en nieuw op times square.

    dag liefste jongste dochter xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 33921

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: