Yeeeeeej, mn eerste 'dagje' in NY!! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Yeeeeeej, mn eerste 'dagje' in NY!! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Yeeeeeej, mn eerste 'dagje' in NY!!

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 September 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ik ben echt helemaaal dood, dat ten eerste! De reis duurde echt té lang! Maar ik zal bij het begin beginnen!

6 uur ging ik uit mijn bedje om om ongeveer 7 uur te vertrekken. Madelein zou ik nog even kunnen zien van kwart voor 8 tot 8 uur, maar die hadden we net gemist. Dus waren daar mijn broer, moeder en 5 vriendinnen + vader om me uit te zwaaien! Het kostte even moeite, maar ik heb mn tranen een soort van binnen gehouden :D! Toen heb ik heeeeel lang gewacht tot ik in het vliegtuig mocht (de andere meiden waar ik mee vloog waren veel later, dus die zag ik ongeveer pas bij het instappen). Alles ging helemaal soepel. Echt honderd keer mijn paspoort laten zien en alles, maar ze vonden het goed! Eindelijk in het vliegtuig begonnen de zwaarste 8 uur van mn leven. Oke, het viel nog wel mee. 4 films gekeken, en domme spelletjes gedaan, een beetje gekletst en 600 verschillende houdingen uitgeprobeerd. Gelukkig zaten er niemand voor en achter me, dus ik kon lekker naar achter en ik had geen last van de persoon voor me. We zaten met zn vieren in de middenrij dus konden we met zn alle kletsen. Eén meisje had alleen later geboekt ofzo, dus die zat in dr eentje ergens achterin(zij zit nu btw ongeveer 2 kamers verderop). Toen eindelijk de reis erop zat moesten we nog 100 keer ons paspoort laten zien en allemaal vragen beanatwoorden maar toen waren we eindelijk in NY!!!!!!!!!! En het is zoooooooooo warm. Echt heel erg. Maar goed.

Na een beetje zoeken vonden we onze transfer, en daar moesten we een heel stuk achteraan hobbelen. De man zei; wacht even, ik haal de auto. En toen kwam hij na een poos echt met een enorme hummer aanrijden :D! Dus daar mochten we in (ook met een Frans meisje), maar de koffers pasten niet helemaal dus we hebben de auto echt helemaal volgepropt. De auto was zelfs zo luxe dat we dvd's konden kijken, dus gingen we Gooische vrouwen kijken :). En ondertussen van het geweldige uitzicht genieten! Echt álles is hier anders. We stonden dik in de file, maar na anderhalf uur ongeveer waren we dan in Tarrytown :D:D:D! Daar werd ons verteld welke kamers we hadden en ik zit in U260 :D. Met een heel aardig duits meisje, Lilly. We hebben een 3 persoons kamer, dus er komt ooit nog een derde maar geen 4e, dus dat is wel fijn. We hadden echt super veel honger, dus gingen we eten in Ritahall. En het eten is echt vies! Ik stond er helemaal open voor, maar alles was vies. Maar goed, we houden de moed erin. Daarna even een korte tour over de (suuper mooie)campus, en een verhaaltje over wat je er allemaal kan doen. Toen ging ik eindelijk een heerlijke douche nemen, en toen lag ik in bed mn verhaal te typen!

Dit is denk ik wel genoeg info toch?!

xxxxxxxxxxxxx en tot volgende week ergens

  • 23 September 2011 - 05:07

    Lianne:

    aaah jo kllinkt echt heel leuk, ik ben jaloers hoor! ik ben blij dat je veilig bent aangekomen haha, en echt fijn dat je een kamer hebt met z'n 3en, scheelt toch weer! jammer van het eten, maar Nicole had je er al een beetje op voorbereid. dat wordt dus heeel vaak een bezoekje brengen aan de Subway in Tarrytown! en ik zie dat het daar 33 graden is??? ik kijk echt uit naar je volgende verslag!
    enjoy! XXXXXX

  • 23 September 2011 - 05:43

    Marja:

    Hey Kanjer,

    Daar zit je dan met 5 paar mutsen, sjaals en handschoenen. Hihi
    Maar wel fijn dat je een 3persoonskamer hebt en de eerste indruk van je medebewoner goed is.
    Eerst maar een tukkie doen, dan ziet de wereld er heel anders uit.
    Heeeeel veel plezier en leerzaamheid.
    Ik ben trots op je.

    xxM


  • 23 September 2011 - 07:28

    Nicole:

    Schatjeeee!!b aaahhh wat super dik om te horen dat je er gewoon bent man! Ik moet even heeel snel iets typen want heb rete haast voor school. Hahahah ik moest zo lachen dat je zei dat t eten vies was, had ik toch niet overdreven (a). Nou lieverd, geniet van je eerste daagjes! Ik denk aan je! Kussss nici

  • 23 September 2011 - 09:13

    Sanne:

    jaaa je leeft nog! ik was zo bang dat je vermoord zou worden ofzo door die enge douane daar! maar je hebt alles overleefd en je bent dr gewoon! hoe gaaf is dat. echt super tof dat je eerste indrukken goed zijn van alles (behalve het eten, maar dat had je misschien inderdaad al wel zien aankomen haha), het gaat alleen maar beter worden denk ik zo! heb je lekker geslapen vannacht? heeel veel plezier vandaag, morgen en alle dagen daarna en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. dikke x

  • 23 September 2011 - 09:17

    Sophie:

    Poepie! Wauw, jeetje, nu ben je er echt! Ik zat vannacht nog te denken, zou Jolien dit weekend al een berichtje plaats? En toen was het ineens vandaag al! TOP. Die reis heb je gelukkig ook weer overleefd, dus nu begint het genieten echt. Het klinkt allemaal al goed, en ook dat eten overleef je wel, Nicole kon 't ook (: Heel veel plezier, geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende berichtje. xxxxx

  • 23 September 2011 - 13:45

    Iris:

    Jooooooo, schat!
    Klinkt echt supertof. Heb je mijn briefje nog gelezen? Super fijn dat dat Duitse meisje iig al aardig is en nu maar hopen dat die 3e ook een chill kind is. Is de douche wel lekker i.t.t het eten? Ik zie aan de weersverwachting dat het inderdaad een tikkie anders is dan in Nederland, maar wat heerlijk, dan kan je weer je fleurige bloemige zomerjurkjes aan en lekker bruin worden of is het niet zonnig? Heel leuk iig dat je al zo snel op je Blog hebt geschreven. Ben heel benieuwd wat je nog verder gaat beleven. Ik heb zojuist mijn eerste tentamen volbracht en zit nu op de pc in Utrecht dit te typen, men wat een stress had ik toen al het openbaar vervoer misliep. Maargoed ik heb het gehaald. GENIET ERVAN chick en tot snel xxxx

  • 23 September 2011 - 17:34

    Amanda:

    Aaah heel fijn om te horen dat je helemaal veilig bent aangekomen! Onderga je al een cultuurshock? Zal vast wel meevallen haha! Ook heel fijn om horen dat je een leuk kamergenootje hebt:) Ik wens je een heel fijne eerste week toe!!! have fun girll xxxxxx

  • 23 September 2011 - 19:29

    Laetitia:

    Yeaaaaaaaaaaah, supergoed om nu al wat te horen, fijn dat je goed aangekomen bent!
    Lieve schat ik ga geen vreselijk lange verhalen houden, heel veel plezier de komende dagen en we wachten op je volgende bericht <3!

  • 24 September 2011 - 10:01

    Oma:

    hallo lieve Jolien
    wat een verhaal je reis opzich is al een hele belevenis.
    Bij jullie is het super warmmaar wij hebben nu ook heel mooi weer.Jouw verhaal heb ik bij Miep gelezen en het is helemaal jouw stijl.
    Lieverd genietvan je verblijf daaren tot de volgende keer. dat duurt een poosje want ik ga nu eerst zelf opvakantie.
    liefs Oma

  • 25 September 2011 - 20:35

    Kyra:

    Jo! Lien! (sorry voor dit stomme grapje....)
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Nu gaan genieten van alles. Gek idee hoor, jij in het verre NY, super stoer!

    Heel veel plezier,

    Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 33955

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: