I love New York! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu I love New York! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

I love New York!

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

27 September 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Op veler verzoek hier mijn tweede bericht vanuit Tarrytown, New York :D! Dag twee lijkt alweer zoooo lang geleden, doordat er hier zoveel gebeurt. Ik zal proberen om alles weer even op te rakelen voor jullie.

Ongeveer direct nadat ik het vorige berichtje had getypt ging ik een poging doen tot slapen. Maar na een half uur kwam onze RA (Room Assistant denk ik ofzo) om onze meubels te tellen (om half 11!!), dus het begon al goed. Om ongeveer 11 uur kwam weer onze RA alleen nu met onze nieuwe roommate, Joanne uit Frankrijk. Het is wel een leuk meisje (22), alleen ze is niet heel spraakzaam en soms wat lastig te verstaan. Om 4 uur snacht vonden meisjes het nodig om hun haar te föhnen op de gang, dus nacht 1 was een succes. De volgende dag was ik dan ook super moe, maar dat was ongeveer iedereen dus dat maakte niet zoveel uit. S'ochtends hadden we 'registratie', waar we uuuuren naar geklets hebben zitten luisteren, wat papiertjes hebben ingevuld, hebben gewacht om op de foto te mogen en ons ID-pasje hebben gekregen. Die middag had ik eigenlijk niks te doen, dus toen verveelde ik me best wel en was het even niet zo leuk maar de avond trip maakte het weer helemaal goed.
Met EF zijn we naar Grand Central geweest en vandaaruit naar Rockefeller center. Daar gingen we naar de 67e verdieping voor een geweldig uitzicht over NY, alleen was het zoooooo mistig dat je niks kon zien dus dat was best prut, maar het gebouw was echt cool. Daarna zijn we naar Times Square gegaan. Het was inmiddels al donker dus het was zoooo gaaf om NY by night te zien. Overal gigantische billboards en lichten en alles. Het was echt helemaal geweldig!!!!! En toen mochten we zelf weten wat we gingen doen. Dus ik ben met een groepje mensen bij Applebee's (schijnt bekend te zijn) wat gaan drinken (echt Gigantische glazen cola en we kregen nog gratis refill ook, alsof dat glas nog niet genoeg was). Daarna zijn we met dat groepje weer naar huis gegaan met de laatste trein.

De volgende dag ben ik met mn roommates weer naar NY gegaan, Lilli ging naar haar oom en bleef daar een nachtje slapen en dus zijn Joanne en ik naar Central Park gegaan. Daar hebben we heel lang op een bankje gezeten en mensen gekeken en we zijn er natuurlijk doorheen gelopen. Het is echt bizar dat er zo'n gigantisch park in zo'n drukke stad past. Het is echt cool om de overgang van wolkenkrabbers naar bos/park te zien. Toen wilden we weer terug (omdat ze anders het avondeten zouden missen, wat belachelijk vroeg is afgelopen) maar pas na een half uur bedachten we ons dat we de verkeerde kant op waren gegaan van Broadway. Dus wij een beetje op die kaart kijken en toen kwamen er direct Amerikanen aan om ons even te helpen. Ze zijn echt allemaal té vriendelijk!! Die ober bij Applebee's heeft ook wel twintig keer gevraagd of hij nog iets voor ons kon doen (kwam misschien ook omdat ze hier standaard 10% fooi bij de rekening optellen). Onderweg zijn we nog even naar Dé m&m store geweest en toen weer helemaal gesloopt naar huis.

Zondag konden we gratis (dat is echt spectaculair op EF want je moet echt overal voor betalen) naar Palisades Mall in zo'n All American gele schoolbus! Echt super grappig! Palisades Mall is de op 3 na grootste shopping mall van Amerika dus je kunt je wel voorstellen hoe groot dat moet wezen. Het was echt gi-gan-tisch! Echt alles was daar te vinden. Daar heb ik dan ook mn eerste Starbucks aankoop ever gedaan (geen koffie want dat gaat dr echt niet in bij mij, dus een strawberry smoothie dan maar)!! Ook heb ik eindelijk Vans gekocht (voor de oudere onder de lezers is dat vast onbekend, maar dat zijn suuuper leuke schoenen :D!), en die winkelmeneer was ook al zo super aardig. Ze gaan zich hier gelijk helemaal voorstellen, dus als je wat nodig hebt mag je hun naam roepen. Echt grappig. Verder heb ik niet zo heel veel gekocht, maar het was wel weer een vermoeiende dag!

Maandag was eindelijk de eerste schooldag! Mijn eerste les was Study Skills, met een hele aardige lerares en ook wel een leuke klas. Vrijwel iedere les is dubbel, dus ieder vak heb je gelijk 3 uur. Dat is wel een beetje veel van het goede, maar het gaat wel snel voorbij. Smiddags had ik Art Studio in Ceramics, maar niemand op de hele campus wist waar Ceramics was maar na uren (15 minuten) zoeken heb ik het eindelijk gevonden met een Tsjechisch meisje. Daar heb ik ook een hele aardige leraar. Als eerste opdracht moesten we een steen zoeken en die vanuit 3 hoeken natekeken, en daarna moesten we elkaar tekenen maar dan in 1 lijn, dat was nog best moeilijk. Omdat het die dag zoooo warm was mochten we daarna naar buiten om daar het uitzicht te tekenen. Eigenlijk zou de les van 2 tot 5 duren, maar omdat het dus zo warm was mochten we van Roger (leraar) om 3 uur al weg. Om half 7 ofzo zijn we gaan eten, en op dag 1 na is het eten echt super lekker! Wel allemaal een beetje apart, alles smaakt anders dan dat het eruit ziet, maar wel lekker!

Vandaag begon mn schooldag pas om half 3, dus daarvoor ben ik gaan sporten met Joanne. Het was wederom echt super warm. Daarna vond ik het tijd om de was te gaan doen, dus ik gng met mijn wasje naar Tarrytown omdat men zei dat het daar goedkoper was. Dat was het dus niet! De wasserette is van een Spaanse eigenaar ofzo dus alles en iedereen is daar Spaans, en nou ben ik natuurlijk expert in de was doen maar in het spaans een wasmachine ontcijferen is toch niet zo makkelijk. Ook had ik eindelijk shampoo enzo gevonden, en nu moet je weten dat de school echt op een giga heuvel ligt, dus naar beneden is niet zo erg, maar heuvel op is wel echt heeel erg dus met mn shampoo&stuff en mn was de berg weer op niet zo'n pretje. Na mijn work-out van de dag ging ik naar mijn B3 AY les (ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen), en daarna had ik Ilab les tot half 6. Dan heb je les op de computer, maar ik heb zo het idee dat het niveau wel ietsjes hoger kan voor mij dus die Ilab lessen zijn niet zo boeiend. Het is alleen een beetje stom dat ik net vandaag mijn boeken heb gekregen (en gebruikt), dus ik ben bang dat als ik wil overstappen dat ik dan weer voor nieuwe boeken moet betalen. Maar goed, ik kijk het nog wel even aan zoals moeders altijd zegt, en dan zien we later wel wat er gaat gebeuren. Ik heb vandaag ook alweer een nieuw rooster gekregen die echt veeel beter is dan de vorige want daar had ik echt hele lange dagen, en nu ben ik iedere dag ongeveer om half 2 al uit!

Het bericht is nu wel weer lang genoeg en morgen moet ik weer vroeg mijn bedje uit, dus nu ga ik slapen! xxxx

  • 28 September 2011 - 05:22

    Lianne:

    oeee klinkt echt allemaal weer helemaal leuk, echt een heel ander leven daar! en ik heb al foto's gezien op je facebook en daar stond ik ook al te kijken van het formaat van je 'glas' cola haha! maarja, het is en blijft america, alles is groooot! en als ik zo je shopverhalen hoor wil ik ook zo graag shoppen haha! en chill dat je rooster beter is geworden, kan je mooi op een beetje een normale tijd (voor mij dan) met mij skypen!! XXXXX

  • 28 September 2011 - 07:08

    René:

    Hallo wereldstadbewoner!
    Leuk om te lezen wat jij allemaal al hebt meegemaakt! En je bent er pas een paar dagen......! Nou, chill, vet, gaaf , cool en nog meer van die superlatieven. . . . . . Enjoy your stay! Bye!

  • 28 September 2011 - 11:11

    Nicole:

    Lieve lieve schat! Jeetje, wat is dit raar om allemaal te lezen, nu krijg ik alleen nog maar meer heimwee. Het 'depressieve' gevoel was wel over maar als ik dit lees.. Poee. Nu ga ik nog harder mn best doen om langs te komen haha! Echt, wat heb je al veel gedaan zeg, echt super leuk! En die glazen cola, haha ja echt debiel hoe groot die zijn. En dat je al naar palisades bent geweest is echt vettttt, super groot daar eh, niet normaal. Gekke amerikanen haha. Blij dat je een relaxt rooster en leuke leraren hebt!! En pas op met Starbucks, voor je t weet begint je nieuwe verslaving haha. Lieverd, het klinkt allemaal echt onwijs gaaf, geniet ervan!!! Dikke kus

  • 28 September 2011 - 13:29

    Sanne:

    Joootje! Waaaarom ben ik daar niet ook?! Echt hoor, als ik bedenk dat ik de komende maanden fulltime moet gaan werken en jij hebt daar gewoon de tijd van je leven, dan ben ik zó jaloers! Maaaar ik gun het jou uiteraard ook heel erg, het klinkt allemaal zó gaaf! Als je bedenkt dat je nu in een week tijd dit allemaal al hebt gedaan, hoe tof moeten de andere 5 maanden en 3 weken dan wel niet worden?! Geniet er heeeel erg van poepie, we leven allemaal met je mee! xxxxxxxx

  • 28 September 2011 - 19:08

    Laetitia:

    Niceniceniceee al je verhalen!
    Ik ben jaloers op je chick, geniet ervan - and dont forget my Vans ^.^!

    Dikke lebber!

  • 28 September 2011 - 19:37

    Iris :

    Goeiemiddag jo, wat een heerlijk verhaal! Helaas moet ik morgen om 06.00 uit mn nestje, anders zou ik nu een wat langere reactie sturen! Kun je wel alles lezen? ENJOY, volgens mij gaat dat wel lukken! Dikke kus

  • 29 September 2011 - 06:06

    Sophie :

    Waaauw Jo, wat een lekker lang berichtje zeg (: Het klinkt echt allemaal fantastisch zeg, en je bent er pas een week! Wat een jaloezie hier in Nederland haha. God wat een heerlijk leventje heb jij daar zeg! Beetje shoppen, chillen en af een toe een lesje die dus gewoon eigenlijk te simpel voor jou zijn, haha. Livin' the good life! Nou lieve Jo, ik moet nu met m'n fijne school beginnen. Maar we gaan snel skypen. Heb je dit weekend tijd? ( het liefst op je verjaardag!!! (: ) Tenzij je dan natuurlijk keihard staat te genieten bij The black eyed peas, aaah! Ik hoor t wel, geniet ervan!! Xxxx

  • 29 September 2011 - 17:07

    Marja:

    Denken Theo en ik in Parijs al heel wat mee te maken maar dat staat in geen verhouding met wat jij allemaal beleeft.
    Fijn dat je het zo naar je zin heb.
    De tijd vliegt hier; nog 1 dag erg van de stad, het mooie weer en elkaar genieten en we gaan weer richting huis.
    Dan zitten we beter in een ritme en kunnen we iets afspreken om regelmatiger te skypen.
    Meisje; ga genieten; dit pakken ze je nooit meer af.

    xxM + Theo

  • 29 September 2011 - 19:32

    Douwe:

    Dit zijn mooie verslagen en je ziet NY is helemaal te gek.
    Een refill (behalve alcohol) is normaal als je gaat eten en alles is BIG.
    Nog geen A&F ??
    Mooi om te lezen, dat je geniet en dit zijn mooie ervaringen.

  • 01 Oktober 2011 - 09:39

    He Zusie!!:

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar. Beter dat je leuke kamergenootjes hebt :). je hebt in die paar dagen al veel van de stad kunnen zien zo te lezen. Ik wil meer foto's zien! Hier is het eindelijk ook al een paar dagen erg lekker weer. Hebben we toch nog een soort van na zomer. Ik ga de komende dagen genieten van het Leidsonzet en een drankje doen op je verjaardag! Maak er een leuk feestje van :)!
    we moeten binnenkort een keertje skypen.
    Kus je zus

  • 02 Oktober 2011 - 07:03

    Marja:

    Er is er één jarig hoera, hoera.....
    Hieperdepiep!!!!
    Heeeeel erg gefeliciteerd met je 19de verjaardag. Ik hoop dat je het daar een beetje kunt vieren en je een jarig gevoel gaat hebben.
    Leuke foto's ; het geeft een beetje een indruk van jouw leventje daar.
    Oma heeft gebeld vanuit Turkije met de vraag of ik je in dit berichtje ook namens haar wil feliciteren. Bij deze dus proficiat!!!
    Dag meisje; ooievaar.


  • 02 Oktober 2011 - 15:20

    Marjon Pals:

    Hi Jo,

    Allereerst van harte met je verjaardag. Alweer 19!! (En toch nog steeds geen alcohol in NY!)

    Weer een levendig verslag. Alsof ik er zelf bij ben!
    Ik kijk uit naar de volgende.

    Fijne verjaardag en een verjaardagkus van de buurtjes van nr 8

  • 02 Oktober 2011 - 18:16

    Ben, Els, Coen, Eva:

    Lieve Jolien, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Superleuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien! (wij willen weer teruuuug!) Fijne verjaardag gewenst en geniet van deze tijd, liefs van je buren van nr 2

  • 03 Oktober 2011 - 12:32

    Gosé:

    Joooo! Tis beetje laat, maar ik lees nu je verhaaltje. Tis allemaal zoooo leuk om te lezen! Je moet maar lekker veel vertellen, want nu ik ziek ben heb ik aaaaaalleeeee tijd vd wereld om lekker te lezen, haha; kan ik me niet vervelen:) Ben echt zoooo jaloers op je, meid! Echt zo tof! Ik had je natuurlijk al gefeliciteerd op facebook. Maar nog een x meis; van harte gefeliciteerd. Hoop dat je daar een leuke verjaardag hebt gehad<3
    Ik wacht met smart op meeeeer!
    Dikke kus, Gosé xxx

  • 03 Oktober 2011 - 19:09

    Douwe En Marjon:

    Wat een leuke kamer. Zeker met die mooie foto aan de muur.
    Geniet van al het moois in NY....... en o ja je bent daar toch ook om wat te leren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 33956

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: