School life has begun.... - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu School life has begun.... - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

School life has begun....

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Allereerst; Allemaal super bedankt voor de lieve reacties, kaartjes en felicitaties :D!

Allertweedst; Nu komt 't verslag. Ik zal proberen om het niet zo lang te maken als vorige keer.

....oke, even een kleine onderbreking. Het brandalarm ging af dus we moesten even naar buiten. We leven allemaal nog, niets aan de hand. Iemand wilde even grappig doen...

Na dindsdag van de vorige keer, komt woensdag. Goh. Ik heb er hier een beetje moeite mee om te weten welke dag het is. Woensdag ging het nieuwe chille rooster in, dus mijn dagje begon om 9 uur, en om 13.20 was ik weer klaar. De heeeeele dag hadden we engels, dus je zou zeggen; jeetje wat saai, maar dat valt nog best wel mee. Onze lerares is gelukkig heel aardig en die kletst die 4,5 wel vol. (Nog even een onderbreking, mn roommate zit een snickers te eten en die maakt echt hele vieze geluiden! Dat moest ik even kwijt :D. Zodat jullie zeker weten dat ik het wel echt ben!) Die middag heb ik een beetje zitten skypen en facebooken en weet ik veel wat ik nog meer heb gedaan, vast niets boeiends.

De volgende dag, donderdag, is eigenlijk hetzelfde als woensdag. Dus lees die nog even een keer door. Het einde is wel anders. Donderdag eindigde namelijk met een knallende fuif. Ahum. Goed zoiets saais heb ik nog nooit gezien, dus dat heb ik maar een half uur volgehouden.

Vrijdag was het het plan om naar Central Park te gaan om daar iets op te kunnen vangen van het concert van The Black eyed Peas.

....Damn, het brandalarm ging weer... Dit keer zijn we maar blijven zitten, en we leven nog steeds!....

Het plan van de Black eyed Peas was dus mislukt. Je kon echt helemaal niks horen. Nou hoorde ik later van mn favoriete (not!) Noorse klasgenoot dat zij gewoon aan die bewakers vroeg of ze naar binnen mocht en die hebben haar gewoon kaartjes gegeven!!! Maar goed, zo lucky waren wij niet dus zijn we maar gewoon door Central Park gaan lopen. Daarna zijn we nog weer even naar Times Square gegaan wat toch echt helemaal geweldig blijft!!! We hebben nog een soort van geshopt (ik zonder iets te kopen :(). We hebben de grootste sieraden winkel ooit ontdekt, dus daar gaan we vaker heen. En nee mam, ik heb zelfs geen ketting gekocht! Nog niet. We hebben wel kaartjes gekocht om een keertje naar zo'n live comedyshow ergens te gaan. Super vette korting gekregen :D, en tweede kaartje gratis. Doet 'ie vast bij iedereen, maar toch. Die nacht hebben we in het huis van Lilli's oom geslapen (die niet thuis was), dus dat scheelde weer 2 treinkaartjes. En het was gewoon super cool om in NY te slapen, met op de achtergrond the city who never sleeps.

Zaterdag zijn we naar de Brooklyn Bridge gegaan. Echt een super coole brug en een nog superder uitzicht over New York. Het was wel heeel erg hard gaan regenen, dus zijn we maar tot halverwegen gelopen. We moeten later nog een keer terug als het niet regent en in het donker. Op de terugweg kwamen we een gi-gan-tische protestgroepiets tegen! Later hoorde ik van mn lerares dat daar 700 mensen van zijn opgepakt omdat ze de Brooklyn Bridge (volgens hun per ongeluk) had geblokkeerd. Daarna zijn we naar Ground Zero gegaan en daar konden we het begin zien van het nieuwe WTC, maar voor the memorial had je kaartjes nodig dus dat komt later wel een keer. We zijn ook nog even naar Wall street geweest, maar daar is in het weekend niet zoveel aan (van dit weekend hebben jullie ook al wat foto's kunnen zien). Die dag werd ik om 6 uur in NL 19, dus in de trein naar huis was Lilli de eerste die me feliciteerde en kreeg ik een heel lief cupcake kettinkje!

Zondag was ik hier pas echt jarig, dus zondag werd ik door heel veel mensen gefeliciteerd hier en er werd voor me gezongen :p. Grappig hoeveel mensen het wisten. Ik heb ook nog een paar kleine kadootjes gekregen, heel lief! Die middag zijn we nog even naar Palisades Mall geweest, maar daar heb ik eigenlijk vrijwel niks gekocht. Je verjaardag in NY vieren klinkt heel spectaculair, maar zo bijzonder was het niet. 19 is dan ook niet echt een bijzondere leeftijd. Maar goed, het was een leuke dag! En nu kan ik zeggen dat ik 19 ben :D. Jeeej.

Vandaag ben ik weer lekker naar school geweest. We hadden onze eerste IPad les. Dan heb je een lokaal met alleen maar loungebanken, en dan krijg je een IPad en moet je gewoon een beetje opdrachtjes maken. Super chill dus! Vanmiddag nog even geskypt en toen deze blog getypt.

Nou hij is toch best wel weer lang geworden maar ja, er gebeurd hier gewoon te veel!!

Meester René zal vast al wel gemerkt hebben dat ik af en toe geweldig grammaticaal correcte zinnen maak, maar daar moeten jullie maar niks van aantrekken oké?!

Tot volgende week, en jullie allemaal heeeeel veel plezier met jullie leven in Nederland!
xxxxxxxxxxx

  • 04 Oktober 2011 - 22:04

    Sanne:

    Ooooh lieve Jo, ik ben zo jaloers! Had al veel gehoord via skype, maar ik vind het geeen probleem om dingen 2x te horen, ik geniet echt van je verhalen! Nu ga ik lekker slapen, tis hier alweer middernacht, dus fijne avond nog, slaap lekker straks en tot heeel snel weer! :) xxxxxxxxx

  • 05 Oktober 2011 - 07:00

    Nici:

    Jojooo!! Wauw, wat een verhaal weer zeg. Ik blijf me verbazen over hoeveel jij al hebt gezien men! Echt super gaaf!! Beetje jammer van de Black Eyed Peas, maargoed je kan we'll zeggen dat je erheen bent geweest! Soort van dan :p. Jaa van die staking heb ik dingen in de krant gelezen! Zo raar dat jij er gewoon bent!! En super leuk van je verjaardag, dat zoveel mensen je feliciteerde. Popie joooo!! Lol. Oohhh brooklyn bridge, mooi is het daar he! Zeker dat je het s avonds moet zien, gewoon adembenemend zo mooi!! Meissie, ik ga je snel weer spreken! Dikke kus, geniet!!

  • 05 Oktober 2011 - 07:08

    LIlian :

    HOi Jolien,
    gisteren de link gekregen van je moeder en nu op me werk de blog gelezen .wat je niet allemaal al meegemaakt hebt leuk hoor !
    heel veel plezier daar en ik blijf je volgen , dus kijk af en toe maar achterom;-))
    groetjes LIlian

  • 05 Oktober 2011 - 07:42

    Lianne:

    haha van die staking had ik inderdaad gezien op tv, ik dacht nog dat jij dat dan wle gezien zou hebben! en vooral doorgaan met lange verslagen schrijven want dat vinden we juist leuk! die iPad les klinkt echt leuk, beter dan die computers op het oude vertrouwde Corderius College, waar ik nu op zit, want die zijn hard aan vervanging toe! Dikke kus!

  • 05 Oktober 2011 - 08:33

    Meester René:

    Meester René let er niet eens op....Hij geniet alleen maar van de verhalen die zijn nicht schrijft......en dat doet ze op een erg grappige manier! Ik ben erg blij dat je zo enorm geniet van je verblijf daar! Keep up the good things!

  • 05 Oktober 2011 - 12:51

    Sophie:

    Hahaha, kind, wat is het toch weer leuk om jouw verhalen te lezen. Je doet het goed (: Klinkt weer als wat top daagjes en JA, je bent 19, woehoe! Super gaaf men, dat je ook gewoon echt ff in New York zelf kon slapen en relaxt dat je gewoon met haar in dat huis kon. Ik vind dat je nog iets beter je best moet doen met shoppen, haha. Maar oke, je hebt nog behoorlijk wat tijd, dus ik geloof in je. Geniet nogmaals en talk to yaa soon! liefs

  • 05 Oktober 2011 - 13:12

    Marja:

    Ha liefste jongste dochter,

    Hoewel ik de meeste verhalen al van je had gehoord via skype blijft het leuk het ook nog een keer na te kunnen lezen.
    Voor jezelf is het straks ook een soort van dagboek; anders vergeet je vast de helft van wat je allemaal ziet/doet.
    Vergeet niet de post te blijven controleren.
    Heb het leuk verder; blijf genieten.

    xxxM

  • 05 Oktober 2011 - 13:18

    Lia:

    Ha Jootje,

    Wat maak je een hoop mee daar!! super leuk om die uitgebreide verslagen te lezen, van ons hoef je ze niet in te korten hoor!!
    Het is gelijk een soort dagboek voor later moet je maar denken, voor jou ook erg leuk om "als je later groot bent" weer na te lezen..
    Heb je voldoende kaarten voor je verjaardag gekregen om die gezellige tegelmuur boven je bed op te leuken of hangt nog steeds alleen de foto van je buren er? dan moet je maar een oproep doen voor gewone hollandse post...
    blijf genieten en ons op de hoogte houden!!! liefs Lia

  • 05 Oktober 2011 - 13:19

    Lia:

    ps; ik lees nu pas het dagboek verhaal van je moeder...wat weten we het weer goed hè?

  • 05 Oktober 2011 - 17:00

    Douwe:

    Dag Jolien,
    Leuk om alles zo te lezen. De volgende keer naar Brooklyn varen (klein bootje) en teruglopen via de brug. Naar Manhattan loopt ie iets naar beneden, scheelt toch. Misschien kan je een eigen app maken met je reisverhalen. Met deze onderwerpen op school blijft "leren" leuk.

  • 05 Oktober 2011 - 19:31

    Laetitia:

    Hee Joo
    ik lees je blog nu pas, mijn excuus daarvoor. Ik moet je snel nog een en ander vertellen, maar dat doe ik wel een x in private ;)
    Enjooooy je tijd daar schat, ik mis je reall life stories, maar dat komt snel - over 5maanden welteverstaan!

    Dikke lebber voor jou en al je sexy stalkers daar! loveee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 33963

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: