Indian Summer - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu Indian Summer - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jolien Nienkemper - WaarBenJij.nu

Indian Summer

Door: JolienNienkemper

Blijf op de hoogte en volg Jolien

11 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Tarrytown

Afgelopen week heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik ben weer iedere dag keurig naar mn lesjes gegaan (op 1 na dan), en smiddags een beetje de tijd gevuld met skypen en facebooken. 's Avonds gaan we vaak een film kijken in Pepsico (een deel van een gebouw hier) of in de lounge van St. Gerard (een ander gebouw op de campus). Zo hebben we Paranormal Activity 2 gekeken, maar die was echt heel erg slecht. Maar dat was juist wel grappig :D! We hebben ook Transformers 3 gekeken, maar ik had de eerdere delen niet gezien, dus ik snapte het niet helemaal, maar goed.
Ennnnn we hebben de horrormovie 'Sleepy Hollow' gekeken. Sleepy Hollow is een plaatsje wat oorspronkelijk Tarrytown North was (mijn nieuwe hometown dus :D!) en waar vroeger heel veel Nederlanders woonde. Het verhaal gaat/ging dat er een man begraven was in Sleepy Hollow (het stadje bestaat ongeveer alleen uit een begraafplaats) en dat zijn hoofd door iemand uit zijn graf gestolen was. De man was opgestaan uit de dood om zijn hoofd weer terug te vinden, wat hij te paard deed, waardoor hij 'the Headless Horseman' werd genoemd. 's Nachts reed hij rond op zijn paard om mensen te onthoofden en dan hun hoofden mee te nemen. En binnenkort is het Halloween, wat hier groots gevierd wordt! En dan kun je dus naar de begraafplaats Sleepy Hollow, en dat schijnt dan heel cool te zijn. Mijn lerares zei dat Tarrytown hét dorp was waar je moet zijn met Halloween omdat het hier een soort van ontstaan is. Dus we zitten hier helemaal goed!

Afgelopen donderdag was er een roomparty in 1 van de kamers van iemand in St. Gerard (er zijn hier altijd roomparties, maar deze mensen kennen we :D), dus daar waren we heen gegaan. We hadden ook nog een soort van party buiten, dus daar zijn we ook nog even gaan kijken. En als knallende afsluiter van de avond hebben we gewoon van 1 tot 4 formule 1 gekeken. Meeeen wat is dat saai! Button heeft gewonnen (dacht ik). Verder was het wel gezellig hoor! En ik heb nog even mijn chinees skills uitgeprobeerd op een Taiwanees en die snapte me nog ook :D! Maar vrijdag waren we dus te moe om naar het 'hoorcollege' te gaan, dus die hebben we even geskipt.

Dit weekend ben ik voor de verandering een keertje thuis gebleven. Het was echt heeeeerlijk weer, dus het enige wat ik heb gedaan was een beetje in het gras liggen. Zaterdag ben ik de dag heel laat gestart en de rest van de dag heb ik hier een beetje op het gras van de campus gelegen. Zondag was het nog steeds warm dus toen zijn we naar het meer gegaan wat ongeveer naast de school ligt. Het water was wel super vies, dus je kon er niet in ofzo maar het was daar wel echt heel erg mooi! Deze late super warme dagen worden hier the Indian Summer genoemd.

Vandaag en maandag heb ik ook vrij weinig gedaan (school en grasliggen), dus dat was niet zo boeiend. Vanavond is er EF Idol op de campus, dus daar gaan we even kijken wat voorn talenten de school te bieden heeft! En vandaag of morgen moet ik nog even de was doen.

Dusss dat was mijn weekje in Tarrytown! xxxxxxx

P.S. de post is echt super traag en meneer de postman ook, dusss stel je denkt; ik ga een brief sturen! zou u dat dan willen doen in een opvallende envelop?! Dan is het wat makkelijker voor meneer de postman. Het lijkt wel alsof het altijd maandagmorgen is bij hem!

  • 12 Oktober 2011 - 08:07

    Lianne:

    dat klinkt echt tof, Halloween daar!
    en ik had een roze enveloppe met kersjes er op dus die is niet over het hoofd te zien haha! hopen dat ie uberhaupt nog aankomt! tot Skype-ze!XXX

  • 12 Oktober 2011 - 11:32

    Nicole:

    Oh men, wat heerlijk dat jij ook nog een aantal warme Indian Summer dagen heb gehad, haha coole naam. Klinkt prima je leventje daar, ben zo blij dat je het zo leuk hebt!! En ja, die feestjes, I told you! Ziek eigenlijk he, een non-alcohol campus, uhuuu. Hahah leuke postman ja, moet je ongeveer 3x vragen of hij heeeel zeker weet of hij geen post voor je heeft, ja snelle man. Ik heb bijna 'vakantie', naja zelfstudieweek, dan ga ik een mooi kaartje naar je sturen :). Dikke kus! Snel een keertje skypen!! Ik mis je menn

  • 12 Oktober 2011 - 14:54

    Sanne:

    Inderdaad echt een hele toffe naam, Indian Summer, ik dacht toen ik de titel zag echt huuuh, ben je spontaan verhuisd ofzo. maar klinkt goed Jootje, hier is het echt verschrikkelijk poep weer dus je treft het maar mooi! maar dat mag ook wel met zo'n heftige winter op komst voor jou. snel skypen en veel plezier met EF Idol! (of misschien is dat al geweest, ik snap het niet helemaal meer met dat tijdsverschil enzo (a)) XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12 Oktober 2011 - 16:55

    Laetitia:

    Hee jooooo

    Wat is eigenlijk je adres daar? Want ik bedacht me wel dat ik je een brief/kaart wilde sturen, maar dan moet ik wel een adres hebben xD.
    En dat hele Halloweenverhaal is echt tof!
    Trouwens, haha ik hoop dat Sann dit ook nog leest: je skills uitgeprobeerd op een Taiwanees? Ik dacht dat er stond Vietnamees... Maar dat moet ik je nog maar even privé uitleggen 0:)!
    sowieso moet ik je nog een en ander vertellen.. Maar dat komt nog, binnenkort!
    Veel plezier komende tijd, kusjees!

  • 13 Oktober 2011 - 09:28

    Douwe:

    Wat een rustige week vergeleken met de weken daarvoor. We zullen het gras bij de vijver kort houden omdat dit kennelijk "beter" ligt dan de stoel in de achtertuin.
    Zijn de lessen verder wel leuk? Vond de Ipad les nl geweldig om te lezen.
    Veel plezier en nog steeds geen A&F.

  • 14 Oktober 2011 - 11:03

    Lilian:

    lekker rustig weekje dan ?? ook lekker in het gras liggen kon je van de week hier niet doen, nu wel nu schijnt het zonnetje.
    leuk om je verhalen te lezen

    gr Lilian

  • 17 Oktober 2011 - 07:52

    Marja:

    Joehoe; wij komen het straks gewoon met eigen ogen aanschouwen. Leuk !
    Helaas is dan de summer wel voorbij en zal het wel een tikkie kouder zijn.

    xxM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

New York!

.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Home sweet home...

08 Maart 2012

Laatste dagen :(....

22 Februari 2012

Valentine, The Beach & President's Day

14 Februari 2012

A true New Yorker

30 Januari 2012

Niks, niks en dan BOSTON!
Jolien

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 33952

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 31 Maart 2019

Zuid-Amerika

27 Oktober 2015 - 26 April 2016

Backpacken door Zuidoost-Azië

22 September 2011 - 18 Maart 2012

New York!

Landen bezocht: